Employer branding: Top 5 atrybutów najlepszych pracodawców

Kasa, rozwój, innowacje, a może otwarta kultura organizacyjna? Sprawdź, na co trzeba postawić, jeśli chce się zatrudniać talenty.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Employer branding: Top 5 atrybutów najlepszych pracodawców

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

27 sty 2015 6:13


Jak wynika z raportu HRM Institute "Employer Branding w Polsce", opracowanym na podstawie badania przeprowadzonego wśród 256 pracodawców z całej Polski, w ostatnich latach zmieniły się cenione przez kandydatów atrybuty pracodawców.

Na pierwszym miejscu najwyżej cenionych przez kandydatów atrybutów pracodawców ankietowani wymieniali wynagrodzenie powyżej średniej (15 proc.). Ciekawe jest to, że w 2013 r. czynnik ten znalazł się dopiero na trzecim miejscu. Kolejną pozycję, podobnie jak w ubiegłym roku, zajmuje stabilność organizacji (12 proc.). Następne miejsce przypada dynamicznemu rozwojowi firmy (11 proc. – w 2013 r. na piątym miejscu).

Istotne są również elastyczne formy pracy (9 proc.) oraz zaangażowanie w rozwój pracowników (9 proc.). Dopiero kolejne miejsca zajmują system benefitów oraz oferta work-life-balance. Uznało tak po 8 proc. ankietowanych, a także atrakcyjność oferowanych produktów i usług, otwarta kultura organizacyjna oraz innowacyjność.

Za najmniej istotne atrybuty zostały uznane przywództwo i działalność CSR firmy.

Polskie firmy ciągle jeszcze mają przed sobą wiele wyzwań w obszarze kształtowania wizerunku pracodawcy. Podobnie jak w ubiegłym roku za najważniejszy obszar, w który firma powinna zainwestować w ciągu najbliższych 12 miesięcy, ankietowani uznali zewnętrzną komunikację marki pracodawcy (20 proc. – wzrost o 3 proc.).

Kolejne obszary, w które pracodawcy muszą zainwestować, to rozwój programów dotarcia do talentów oraz wewnętrzna komunikacja marki pracodawcy (po 13 proc.). Ankietowani zauważają także, że niezbędne jest zwiększenie nakładów finansowych i działań w obszarze employer brandingu (10 proc).

Jak uznało 8 proc. badanych, warto również zainwestować w dopasowany dopływ talentów do potrzeb wzrostu firmy. Kolejne wyzwania wiążą się z wypracowaniem metod mierzenia marki pracodawcy, wdrażaniem innowacji, w celu wspierania wzrostu, a także inwestycją w strategię online pracodawcy (po 7 proc.).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA