Employer branding: Pracodawcy kochają rankingi. Które najbardziej?

Great Place to Work, Top Employers, Najlepsi Pracodawcy Aon Hewitt, a może Universum? Sprawdźcie, w których rankingach firmy chcą brać udział.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding: Pracodawcy kochają rankingi. Które najbardziej?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

28 sty 2015 13:27


Najważniejsze atrybuty marki pracodawcy pomagające w pozyskiwaniu talentów do organizacji to, według samych pracodawców reputacja firmy. Nic tak bardzo nie pomaga w jej zbudowaniu, jak wysoka pozycja w profesjonalnym rankingu.

Stąd też - jak wynika z raportu HRM Institute "Employer Branding w Polsce" - tylko 11 proc. pracodawców w Polsce nie bierze udziału w żadnym rankingu, co stanowi dużą zmianę w stosunku do lat ubiegłych, gdzie brak udziału w badaniach deklarował co piąty ankietowany. Ponadto, wielu pracodawców bierze udział w więcej niż jednym badaniu.

Najczęściej wybieranymi badaniami były przeprowadzane przez: Pracuj (34 proc.), Universum (15 proc.) oraz Top Employers (13 proc.). 

Należy zauważyć, że pozycja rankingowa w badaniach najlepszych pracodawców, to jeden ze wskaźników, których firmy używają do mierzenia zwrotu z inwestycji (ROI) w strategię i działania employer brandingowe.

Najchętniej wykorzystywanymi przez firmy wskaźnikami do tego celu są: liczba składanych aplikacji na oferowane stanowisko (17 proc.), a także poziom rotacji w firmie (16 proc.). Kolejną pozycję zajmuje jakość składanych aplikacji (13 proc.) oraz wskazana już pozycja w rankingu najlepszych pracodawców (12 proc.)

*Badanie HRM Institute zostało przeprowadzone wśród 256 pracodawców z całej Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

obeznana 2015-05-15 20:47:50

Realny - nie w każdym! Za bycie w rankingu universum się nie płaci. Jest się tam, bo tak wskazali studenci i nie ma innej możliwości dopisania do listy :)

Zainteresowana 2015-02-01 12:43:39

Część z wymienionych badań, np. badanie robione przez AIESEC, jest prowadzone wśród studentów - nikt nie pyta pracodawców, czy chcą w nich wziąć udział.

Realny 2015-01-28 17:57:43

ORANGE POLSKA ma tyle wskaźników KPI, że sami już nie wiedzą, co mają mierzyć i się rankingować. Nikt na tym nie panuje jeden wielki bajzel i wszyscy udają ,ze wiedzą o co chodzi monitorują, monitują, korygują a Klienci odchodzą a w firmie coraz większy chaos. Rankingi zewnętrzne, to fikcja płacisz i masz miejsce w rankingu ...., śmiechu warte !!!