Employer branding: Ile firmy na niego wydają?

Działania employer brandingowe cieszą się coraz większą popularnością. Ile pieniędzy firmy są w stanie na nie wydać i kto się tym zajmuje?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Employer branding: Ile firmy na niego wydają?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

14 sty 2015 5:00


Jak wynika z raportu HRM Institute "Employer Branding w Polsce", opracowanym na podstawie badania przeprowadzonego wśród 256 pracodawców z całej Polski, za employer branding w polskich organizacjach nadal najczęściej odpowiedzialny jest dział personalny (44 proc.).

Zauważalna jest jednak tendencja do przekazywania tych zadań innym komórkom w firmie (w 2012 roku aż w 86 proc. firm odpowiedzialne za employer branding były działy personalne, a w 2013 r. – w 54 proc.).

Kształtowanie wizerunku pracodawcy przejmowane jest przez inne działy, specjalnie tworzone w tym celu, jak np. dział komunikacji zewnętrznej czy dział employer brandingu. Podobnie jak w ubiegłych latach w wielu firmach za tę tematykę odpowiadają działy marketingu (17 proc.).

Warto również odnotować, że aż w 12 proc. przypadków odpowiedzialność za budowanie marki pracodawcy spoczywa na zarządzie, co stanowi aż czterokrotny wzrost w stosunku do roku 2013. Może to świadczyć o znaczącym wzroście świadomości znaczenia employer brandingu dla firm.


Ile firmy wydają na EB?

W 2014 roku 54 proc. ankietowanych zadeklarowało, że firma (poza budżetem rekrutacyjnym) posiada budżet wizerunkowy. Aż 37 proc. badanych określiło, że ich budżety plasują się na poziomie poniżej 100 tys. zł rocznie, a tylko 1 proc. ankietowanych wydaje na te cele kwoty powyżej miliona złotych.

Firmy dość niechętnie ujawniają budżety przeznaczone na działania wizerunkowe – aż 22 proc. badanych wskazało, że nie może ujawnić wysokości takiego budżetu.

Dość duża część respondentów nie zna kwot przeznaczanych na employer branding, co może wynikać z tego, że są one często połączone z budżetami rekrutacyjnymi albo nie ma jasnego wyodrębnienia kwot przeznaczonych na ten cel. Niewątpliwie utrudnia to planowanie strategiczne w budowaniu wizerunku pracodawcy.

Chęci są, kasa też się znajdzie, ale planu brak

Mimo że coraz więcej firm prowadzi różnego rodzaju działania employer brandingowe, w dalszym ciągu aż 50 proc. firm nie ma strategii kształtowania wizerunku pracodawcy, z czego połowa zauważa potrzebę jej posiadania i pracuje nad strategią.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.