EEC 2016, European Start-Up Days: Start-upy szukają finansowania. Jak sprzedać pomysł korporacji?

-Jeśli ktoś przyjdzie do mnie po milion na rozkręcenie biznesu, pewnie mu odmówię, ale jeśli ktoś przyjdzie i powie: „pomóż mi rozkręcić“ start-up, to rozmowa będzie już inna – mówi Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft w Polsce.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

EEC 2016, European Start-Up Days: Start-upy szukają finansowania. Jak sprzedać pomysł korporacji?

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

19 maj 2016 16:02


Trudno oczekiwać od Microsoftu inwestycji finansowej w mały start-up. – My bardziej dostarczamy za darmo narzędzia do rozwoju tych małych firm, które są jeszcze w bardzo początkowej fazie – mówi Binkofski. – Jako firma kupujemy też dużo pomysłów od start-upowców – dodaje.

Jak jednak rozmawiać z korporacją, żeby sprzedać jej swój pomysł na biznes?

– Moja rada jest taka: jeśli się idzie do kogoś, aby coś od niego uzyskać, to trzeba mówić językiem, który zostanie zrozumiany przez drugą stronę. Jest różnica, kiedy przychodzi trzech studentów po imprezie, a jak przychodzą osoby przygotowane do rozmowy, z wizją przyszłości, skonkretyzowanym planem – mówi dyrektor generalny Microsoftu.

Czytaj też: Jak odnieść sukces? Rady dla start-upowców na start

Z kolei Wojciech Wolny, prezes grupy Euvic radzi start-upowcom tak: - Musicie być sobą i w 110 proc. zaangażowani w to, co robicie. Musicie też wykazać wiarę w to, co robicie. Jeśli wy nie będziecie wierzyć w ten projekt, to jak my w niego uwierzymy?

Artykuł powstał na podstawie panelu dyskusyjnego „Dobre praktyki we współpracy korporacji i start-upów“, który odbył się podczas European Start-Up Days w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Artmetic 2016-06-10 01:01:59

Projekty dla start-upów, pozyskiwanie dotacji UE: artmetic.pl