Działy IT powinny blisko współpracować z biznesem

- Warto usprawniać wewnętrzny dialog informatyczny między wszystkimi grupami decyzyjnymi w firmie. Przełoży się to na lepsze wykorzystanie IT w biznesie, a w efekcie na lepszą sytuację przedsiębiorstwa – mówi Dariusz Jędrzejczyk, dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych Orange Polska.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Działy IT powinny blisko współpracować z biznesem

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

10 lip 2015 10:15


Wyniki raportu Orange Insights zrealizowanym przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska pokazują, że zdecydowana większość (86 proc.) dużych firm i korporacji twierdzi, że dział IT powinien blisko współpracować z biznesem, co w efekcie pozwala na zwiększenie jego efektywności (84 proc.). 

W raporcie zbadano również podejście prezesów oraz dyrektorów IT do informatyzacji. Zarówno prezesi, jak i szefowie IT są zgodni co do faktu, że informatyzacja pozwala poprawić efektywność ich  biznesu (81 proc., 87 proc.). Obie grupy podobnie wysoko (odpowiednio 85 proc. i 81 proc.) oceniają wpływ informatyzacji na budowanie przewagi konkurencyjnej.

Decyzyjność

Połowa szefów IT w badanych firmach raportuje bezpośrednio do prezesa, natomiast co piąty (21 proc.) do dyrektora finansowego. Co czwarty z nich (26 proc.) pełni również funkcję w zarządzie. Tymczasem, za inicjowanie pomysłów związanych z wdrażaniem systemów informatycznych najczęściej odpowiedzialny jest zarząd (54 proc.), dopiero za nim dział IT (50 proc.).

Czytaj też: Działy IT w firmach kluczowe dla rozwoju biznesu

- Często głównymi osobami decyzyjnymi w temacie informatyzacji są prezesi firm lub kolektywnie cały zarząd. Jednak osoby posiadające w tej dziedzinie teoretycznie największą wiedzę, czyli dyrektorzy IT wciąż nie mają tutaj decydującego zdania - mówi Dariusz Jędrzejczyk, dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych Orange Polska.

- Oczywiście, dyrektorzy IT w niektórych firmach należą do zarządu, jednak często nie mają oni dostępu do konkretnych wiadomości oraz wiedzy co do możliwości finansowych firmy i jej budżetu. Dlatego coraz częściej zauważamy rosnącą aktywność i rolę dyrektorów finansowych w procesie decyzyjnym odnośnie informatyzacji biznesu. Posiadają oni precyzyjną wiedzę o potrzebach i możliwościach firmy, korzystają często z rozwiązań IT, a co najważniejsze, mają bezpośredni kontakt zarówno z prezesami jak i dyrektorami IT. Potrafią zatem zrozumieć argumenty każdej ze stron i odpowiednio je wyważyć dla dobra firmy – dodaje Jędrzejczyk.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Jannet 2015-07-12 11:11:22

Jak to zazwyczaj jest ? Optymista to ten który nie wie że jest tak źle. To nie jest tak że szefowie IT skupiają się na na jednostkowych problemach, tylko szefowie IT jako jedyni widzą cały zakres pracy do wykonania. Widzą również bezpieczeństwo, o którym tzw business nie ma zielonego pojęcia. Szefowie IT widzą również konieczną integrację, bo bez niej koszty IT są wysokie. Po kilka razy wprowadzane dane, ale i po kilka razy przechowywane. Chętnie sprowokowałbym dyskusję nad tym tematem, żeby nie pisać bzdur. A może tzw business nareszcie nauczyłby się jasno artykułować swoje potrzeby ? Nauczyłby się definicji procedury i procesu ? Nauczyłby się co to jest architektura ? Nauczyłby się jakiejś metodyki, żeby to co robi było usystematyzowane ? i tak można wymieniać dalej i dalej... Posiadanie IT, to posiadanie IT z wartością nie tylko usługodawcę, ale i doradcę w zakresie tworzenia nowego zintegrowanego i bezpiecznego oprogramowania. Skróty są potrzebne, ale pod kontrolą.

REKLAMA