Działy HR nie są gotowe na wyzwania rynku

Polskie działy HR, zajmujące się m.in. rekrutacją, szkoleniem czy motywowaniem pracowników, nie są do końca przygotowane na nadchodzące wyzwania rynku – wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Obserwatorium Zarządzania.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Działy HR nie są gotowe na wyzwania rynku

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

18 kwi 2013 14:56


Według badania, polskie działy HR koncentrują się głównie na finansowej motywacji pracowników, a zapominają często o bardziej zaawansowanych programach wspierających ich zaangażowanie w pracę. Nie kontrolują też kosztów i opłacalności inwestycji na rozwój pracowników.

„Celem każdej organizacji działającej na rynku komercyjnym jest uzyskiwanie zakładanego wyniku biznesowego. Dlatego też mierzenie tego, ile firma musi zainwestować lub zainwestowała w ludzi i procesy HR, aby zyskać podstawę do podejmowania strategicznych decyzji, wydaje się być kluczowym aspektem" - podkreśliła Fundacja Obserwatorium Zarządzania.

W opinii Fundacji, firmy powinny sprawdzać, w jakim stopniu prowadzone przez nie inwestycje są opłacalne, czy ponoszone wydatki na szkolenia i rozwój pracowników są optymalne oraz czy sprawnie wywiązują się ze swoich zobowiązań wobec pracowników.

Ważne jest również to, jak chętnie osoby zatrudnione w danym przedsiębiorstwie angażują się w pracę, jak często z niej odchodzą, a także na ile firmy starają się pozyskiwać nowych, wartościowych pracowników.

„Te dane to źródła efektywnej polityki personalnej, bez których realizacja jakichkolwiek projektów podnoszenia efektywności kapitału ludzkiego nie ma sensu" - wyjaśniła Fundacja.

Fundacja bada od ponad 12 lat poziom inwestycji w kapitał ludzki. „Program +Inwestor w Kapitał Ludzki+ (...) staje się projektem społeczno - gospodarczym, który ocenia rozwój inwestycji w kapitał ludzki oraz promuje profesjonalne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi" - podkreśliła.

Program ten obejmuje bezpłatną diagnozę kluczowych wskaźników biznesowych firmy. Fundacja pyta o wyniki, jakie firma osiąga w różnych obszarach działalności, a następnie porównuje dane z wynikami firm krajowych i zagranicznych, działających na naszym rynku. „Porównanie służy nam do wyodrębnienia firm, które są faktycznym inwestorem w kapitał ludzki" - podkreślono.

To pozwala firmom - jak zaznaczyła Fundacja - by dołączyły do grona organizacji, dla których polityka personalna jest kluczowa. Przedsiębiorstwa mogą posługiwać się wówczas „najbardziej rozpoznawalnym w obszarze polityki personalnej Godłem, znanym już 4 mln pracowników".

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA