Dobry menedżer nie odkłada wszystkiego na później

• Każdemu człowiekowi częściej lub rzadziej zdarza się odkładać wykonanie pewnych zadań na bliżej nieokreślone „później”.
• Menedżer, dla którego „później” staje się życiową domeną, obniża poczucie własnej wartości i traci w oczach współpracowników oraz podwładnych.
• W walce z nawykiem odkładania zadań powinno pomóc lepsze zarządzanie czasem i wyznaczanie celów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dobry menedżer nie odkłada wszystkiego na później

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

15 wrz 2016 10:44


Prokrastynacja, czyli odkładanie działań w czasie, dla wielu ludzi jest codzienną strategią na pozorne radzenie sobie z nudnymi, nieprzyjemnymi lub trudnymi obowiązkami. Nagminne zwlekanie z realizacją zadań w pracy może mieć poważne konsekwencje, szczególnie gdy jest to nawyk osoby pełniącej stanowisko zarządzające.

Liczne przerwy na kawę, przedłużające się wyjścia na lunch i długie rozmowy ze współpracownikami mogą wynikać z faktu, że na wszystkich czekają zadania, których nie chcą wykonywać. Przejawem tego problemu jest również koncentrowanie się na niezbyt angażujących poleceniach, które co prawda nie wymagają zbyt dużego wysiłku, ale też niewiele dają w zamian.

– Oznaką wypracowania nawyku odkładania rzeczy w czasie jest częste pozostawanie czegoś ważnego na liście rzeczy do zrobienia lub łatwa dekoncentracja podczas pracy nad istotnymi kwestiami – tłumaczy Agnieszka Czarnecka, menedżer i doradca HR w Hays Poland i dodaje − Uważne pilnowanie czasu również nie jest naszym sprzymierzeńcem, szczególnie gdy nagle robi się zbyt późno, żeby wykonać zadanie jeszcze dziś. Wtedy odkładamy to na jutro.

Ekspertka zwraca szczególną uwagę na prokrastynację w wykonaniu menedżerów. W końcu przykład idzie z góry.

– Gdy szef regularnie rozpoczyna pracę nad istotnymi raportami w ostatniej chwili i pozostaje w biurze do późna, to jego podwładni wychodzą z założenia, że dotyczą ich te same zasady. Jednak o ile motywowanie i  edukowanie pracowników na temat zarządzania własnym czasem jest rolą  przełożonego, to sam menedżer z problemem odkładania rzeczy na później jest często zdany tylko na siebie – zauważa.

Czarnecka proponuje 5 rozwiązań, którą pomogą w walce z tym szkodliwym, problematycznym i stresującym nawykiem:

Wykorzystaj pierwsze pół godziny w biurze na rzetelną pracę

Nie wdawaj się w pogawędki z pracownikami, nie przeglądaj maili (chyba, że jest to konieczne), tylko po prostu skup się na najważniejszym zadaniu do wykonania. Te 30 minut wyznaczy odpowiednie tempo na resztę dnia.

Popraw zarządzanie czasem

Ustal ramy czasowe i podziel nakład pracy, na łatwiejsze do zaplanowania sesje. Następnie, zgodnie z planem działań rozdysponuj zadania pracownikom, co zapewni rozwiązanie wszystkich pilnych kwestii w ustalonym terminie. To świetny sposób na utrzymanie satysfakcjonującej wydajności całego zespołu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.