Dobre emocje gwarantują sukces

Niektórzy uważają, że obecny rok będzie trudny i kryzysowy. Inni wypatrują swych szans i chcą wygrywać właśnie dlatego, że otwierają się nowe możliwości.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Dobre emocje gwarantują sukces

PODZIEL SIĘ


Autor: KK

5 mar 2013 9:01


O samoświadomości i roli zarządzania własnymi mocnymi stronami i kompetencjami mówili ostatnio eksperci branży HR, którzy wzięli udział w konferencji Wyzwania HR organizowanej przez portal rekrutacyjny Pracuj.pl.

Konferencja zainaugurowała kolejny cykl spotkań poświęcony strategicznej roli HR w organizacjach. Wystąpienie otwierające poprowadził Jacek Santorski - psycholog biznesu z Akademii Psychologii Przywództwa Values, który do dyskusji zaprosił Henrykę Bochniarz - prezydent PKPP Lewiatan.

- 81 procent osób stwierdza, że spędza zdecydowanie za dużo czasu na reagowanie na pojawiające się potrzeby i podejmowanie działań o niskiej wartości dodanej. Tymczasem warto wiedzieć, że kluczem do sukcesu jest odpowiednie zarządzanie. Zarządzanie sobą, zarządzanie relacjami i siecią kontaktów oraz zarządzanie ludźmi. I właśnie w tej kolejności. Zaczynając od uporządkowania siebie, możemy ruszyć dalej, by usprawniać inne obszary - powiedział Jacek Santorski.

Odchodzi powoli czas bezustannej gonitwy. Mimo wielkiego kryzysu obserwuje się pewne przewartościowanie, ludzie zaczynają zwracać uwagę na drugiego człowieka.

- Dzisiejsze pokolenie ma bardzo dużą wiedzę i umiejętności. Kluczową rolą HR nie jest zatem szkolenie, ale odpowiednie zarządzanie talentem, a przede wszystkim jego umiejętne rozpoznanie i przekierowanie tam, gdzie w organizacji zostanie on najpełniej wykorzystany - uważa Joanna Malinowska-Parzydło z Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu.

Uczestnicy konferencji zwracali uwagę na to, że zwiększenie poczucia samoświadomości i mniej surowa ocena własnych dokonań stwarzają dobre emocje, a one sprzyjają odnoszeniu sukcesów. Tymczasem w dzisiejszych czasach ludzie wręcz polują na niedociągnięcia i potknięcia innych. Dużo więcej można osiągnąć, stawiając na dobre strony pracowników.

- Czasem wystarczy po prostu świadomie zmienić sposób myślenia i szukać szans w pozornie niesprzyjających warunkach - sądzi Szymon Kudła z Centrum Szkoleniowego JET.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA