Development Centre i Assessment Centre postrachem pracowników?

Na twarzach kandydatów ubiegający się o stanowisko, jak i pracowników firmy, po ogłoszeniu informacji, że organizowany będzie Development Centre, a w przypadku tych pierwszych - Assessment Centre, nie widać uśmiechu. Dlaczego?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Development Centre i Assessment Centre postrachem pracowników?

PODZIEL SIĘ


Autor: jo

23 gru 2014 13:10


Assessment Centre (Centrum Oceny) i Development Centre (Centrum Rozwoju) są doskonałymi narzędziami dla przedsiębiorstw, które mają świadomość, jaką wartość dla firmy stanowią właściwi ludzie na właściwych stanowiskach.

Czytaj też: Assessment Center. Czy jest się czego bać?

Dlaczego te dwie metody są tak skuteczne? Ponieważ są sprawdzianem pod każdym kątem - wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim umiejętności praktycznych. Weryfikują kompetencje i predyspozycje uczestników, pozwalając określić ich mocne i słabe strony dzięki technikom symulacyjnym.

Procedura oceny w przypadku Assessment Centre i Development Centre przebiega podobnie. Zostaje przeprowadzone zaprojektowane wcześniej spotkanie, w trakcie którego uczestnicy wykonują zadania indywidualnie, grupowo lub z podstawionym „aktorem”, których treść nawiązuje do zadań typowych na danym stanowisku pracy.

Zadania skonstruowane są tak, by ich rozwiązanie wymagało od uczestników wykorzystania określonych kompetencji - tych, które uznane zostały przez asesorów (w uzgodnieniu z pracodawcą) za najistotniejsze z punktu widzenia pełnionych obowiązków na danym stanowisku pracy.

Czytaj też: Destrukcyjni menedżerowie odstraszają najlepszych pracowników

Obserwacja uczestników w trakcie wykonywania przez nich zadań, jest podstawą do ich oceny. Asesorzy (pracownicy działu HR odpowiedzialni za zatrudnienie i rozwój pracowników bądź wykwalifikowani pracownicy firmy zewnętrznej, oceniający, niekontaktujący się z uczestnikami w trakcie rozwiązywania zadań) dokonują oceny każdego kandydata, przy pomocy wcześniej przygotowanej pięciopunktowej skali kompetencji.

Dla zachowania obiektywności oceny, asesorów powinno być przynajmniej dwóch. Doświadczony asesor jest w stanie oceniać równocześnie dwóch/trzech uczestników. Sesja AC lub DC może być zaplanowana na cały dzień lub rozłożona w czasie, np. na 3 dni.

Tym, co różni obydwie metody, jest cel ich zastosowania. Assessment Centre jest metodą selekcyjną, rekrutacyjną w której udział bierze ok. 10 osób ubiegających się o to samo stanowisko.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.