Deloitte: Millenialsi potrzebują wyzwań i rozwoju

0 0
Deloitte: Millenialsi potrzebują wyzwań i rozwoju
Generacja Y, tzw. millenialsi, liczy 11 mln Polaków, co stanowi około połowę osób w wieku produkcyjnym. (Fot. Mat. pras.)

• Millenialsi to pokolenie szukające wyzwań i potrzebujące ciągłego rozwoju.
• 44. proc Igreków deklaruje, że odejdzie z danej firmy w ciągu dwóch lat, a dwie trzecie młodych twierdzi, że do 2020 zmieni pracę.
• Aż 67 proc. przedstawicieli generacji Y przyznaje, że ma elastyczny czas pracy, a 43 proc. ma możliwość pracy z domu.

Generacja Y, tzw. millenialsi, liczy 11 mln Polaków, co stanowi około połowę osób w wieku produkcyjnym. Najnowszy raport Deloitte wskazuje, że nie jest to lojalne pokolenie, a raczej szukające wyzwań i potrzebujące ciągłego rozwoju. Kiedy firma nie daje im takich możliwości, nie mają skrupułów, by zrezygnować z pracy. 44. proc millenialsów deklaruje, że odejdzie z danej firmy w ciągu dwóch lat, a dwie trzecie jest zdania, że do 2020 zmieni pracę.

Centra BPO idealnym miejsce pracy dla Igreków?

Firmy, które dostrzegły potrzeby rozwojowe pracowników wcześniej, są dziś na wygranej pozycji. W obliczu spadającego bezrobocia oraz rosnącego zapotrzebowania na specjalistów, konkurencja na rynku staje się coraz większa, szczególnie w branżach takich jak IT czy BPO/SSC, które określane są mianem „rynku kandydata”.

czytaj też: Pokolenie Z na rynku pracy. Czego można się po nich spodziewać?

Przykładem jest firma Accenture świadcząca usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu, która ma w Polsce trzy odziały (w Warszawie, Krakowie i Łodzi).

- Wiele firm wspiera swoich specjalistów oferując im różnorodne możliwości rozwoju oraz stawiając przed nimi ambitne zadania. Dla mnie ważnym momentem w zawodowym życiu było uruchomienie biura Accenture w Łodzi, w którym powierzono mi rolę kierowania zespołem Oracle Retail. Prowadziłem go z powodzeniem, gdyż dział ten w ciągu 8 lat zwiększył się z 10 do 70 osób, realizując projekty dla klientów min. z Polski, Włoch, Rosji, Niemiec, Japonii, Brazylii, Emiratów Arabskich i Finlandii. Istotne było dla mnie poczucie, że mój pracodawca pozwala mi się rozwijać dzięki pracy przy międzynarodowych projektach – mówi Marcin Miller, menedżer w Accenture Łódź Delivery Center.

Jak wskazuje Deloitte osoby z pokolenia Y chcą mieć poczucie wpływu na działalność firmy i rozumieć to, co się w niej dzieje. Oczekują, ze działania te będą zgodne z ich osobistymi wartościami. Prawie połowa nie podjęłaby się zadania, jeśli kłóciło by się ono z ich przekonaniami.

Czytaj też: Pokolenie Y pokoleniem menedżerów? Młodzi chcą być przywódcami w firmach

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.