Czyste zasady zarządzania w Impel Cleaning

Kiedy 23 lata temu właściciele Impela rozpoczynali przygodę z usługami, nikt w kraju nie znał słowa outsourcing. Dziś zna je każdy, a oni są liderem w branży. Zaczynali od sprzątania i ochrony.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Czyste zasady zarządzania w Impel Cleaning

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

26 mar 2013 9:01


Z Impelem związanych jest 50 tys. osób. Dużo? Nie, jeśli chce się kompleksowo obsługiwać 4 tys. różnych przedsiębiorstw w całym kraju.

- Siłą firmy są ludzie - przekonuje Ewa Kosmowska, dyrektor personalna Impel Cleaning. - Przez lata wypracowaliśmy system działań personalnych pozwalających skutecznie zarządzać ludźmi. Dzięki temu współpracuje dziś z nami kilkanaście tysięcy osób - dodaje.

Zarządzanie przez zrozumienie

Profesjonalne centrum rekrutacji, centrum szkoleń z własną kadrą trenerską, która przygotowuje interdyscyplinarne projekty szkoleniowe dla różnych grup zawodowych oraz indywidualne programy rozwojowe dla menedżerów. Tak od kuchni wygląda zarządzanie ludźmi w Impel Cleaning.

- Służby personalne bardzo dobrze znają specyfikę naszej pracy. Sama, kiedy 14 lat temu zaczynałam pracę w dziale szkoleń Impelu, w pierwszych miesiącach poznawałam zasady świadczenia usług porządkowo-czystościowych - mówi Ewa Kosmowska. - Uczestniczyłam w szkoleniach technologicznych w obiektach, które obsługiwaliśmy. Jeździłam do dostawców sprzętu i środków chemicznych, by poznawać nowoczesne rozwiązania technologiczne. Wiele z tych rzeczy testowałam później w domu - wspomina.

Biznes zbudowany na czystości

Przez lata wypracowali własne standardy zachowania wobec siebie i klienta. Starają się pogodzić interesy jednych i drugich tak, by wszyscy byli zadowolenia z wykonanej pracy.

- Nie boimy się powiedzieć, że jesteśmy doskonali w profesjonalnej organizacji pracy przy jednoczesnej optymalizacji kosztów - uważa Ewa Kosmowska. - Dziś sprzątanie to usługa krojona na miarę, w pełni dostosowana do obiektu, jaki obsługujemy. Impel Cleaning stworzył własną technologię projektowania i wykonywania usług porządkowych - dodaje.

Skąd tak duże zainteresowanie usługami czystościowymi? Stąd, że z jednej strony klient ma prawo wymagać porządku w otoczeniu swoich pracowników, z drugiej nie chce tracić czasu i zasobów na poszukiwanie optymalnych rozwiązań w tym zakresie.

Zapał do sprzątania

Wynagrodzenie za pracę osoby sprzątającej należy do najniższych w Polsce. Ponadto pracownik zewnętrznej firmy świadczy usługę na obcym mu podwórku. Jak zatem zmotywować pracownika, jeśli nie ma na to pieniędzy?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.