Cztery mundialowe lekcje dla szefów HR

- Podstawy zarządzania polityką HR są jednakowe zarówno w sporcie, jak i w biznesie - przekonuje Michał Młynarczyk, CEE Managing dyrektor Hays.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Cztery mundialowe lekcje dla szefów HR

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

30 cze 2014 10:51


Czego więc mogą nauczyć nas drużyny biorące udział w Pucharze Świata?

Struktura nakierunkowana na sukces

Drużyny najczęściej mają podejście holistyczne. Każda sekcja ma jasne kompetencje i zakres obowiązków, ale jeśli zachodzi taka potrzeba, jest w stanie współpracować z innymi strukturami wewnątrz organizacji, zachowując przy tym optymalną dynamikę wymaganą w świecie sportu (i biznesu).

Budowa planu sukcesji

Najlepsze drużyny sportowe rekrutują zarówno pośród profesjonalistów, którzy są w stanie wzmocnić zespół od razu, jak i dobrze rokujące talenty, które zostaną objęte systemem szkoleń i rozwoju. Dzięki temu drużyna ma stałe zasoby obecnych i przyszłych fachowców, wychowanych w spójny i pożadany przez organizację sposób. Jest to klasyczny przykład budowy planu sukcesji, znanego i pożądanego przez każdego dyrektora HR.

Strategia zachowywania

Jak w każdej innej organizacji, także sportowcy potrzebują poczucia stabilizacji i ciągłości, dzięki którym będą stale zaangażowani i zadowoleni ze swojej pracy. Bez względu na to, czy chodzi o utalentowanego gracza, czy pracownika ze świata biznesu, który się wyróżnia, o ich pozyskanie będą zabiegali inni pracodawcy. Z tego powodu najlepsze drużyny sportowe robią wszystko, by zatrzymać swoje gwiazdy. Konkurencyjne wynagrodzenie, wsparcie systemu edukacji i rozwoju zawodnika, jasna ścieżka kariery - wszystko to buduje wzajemną lojalność - zarówno na boisku, jak i poza nim.

Najlepsi rekruterzy

Podobnie, jak w świecie biznesu - gdy drużyna sportowa ma zatrudnić kolejnego zawodnika - korzysta ze wsparcia wykwalifikowanych rekruterów. Headhunterzy sprawdzając kandydatów przeanalizują wszystkie aspekty ich przydatności w druzyni - podobnie, jak podczas rekrutacji do firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.