Czas poprawić organizację czasu pracy

Niektórzy są zapięci na ostatni guzik i zorganizowani, są i tacy, którym roztargnienie nie pozwala normalnie funkcjonować. Rynek pracy jest jednak bezlitosny – każdy musi nauczyć się dobrej organizacji czasu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Czas poprawić organizację czasu pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: AP

26 lut 2015 12:07


Istnieją ludzie, którzy wiecznie są wszędzie spóźnieni. Pracując w biurze spędzają czas na pogawędkach, zwlekają z odpowiedzią na maile i marzą o tym, by przełożony nie przypomniał sobie o deadline. Czy zdajemy sobie jednak sprawę, jak takie zachowania wpływają na pracę współpracowników i kooperantów oraz samo funkcjonowanie firmy? Jeśli odnajdujesz się w większości poniższych punktów, czas pomyśleć nad lepszą organizacją czasu pracy.

Jesteś wiecznie spóźniony i często nie dotrzymujesz słowa

Zwykle spóźniasz się do pracy i ostatni z niej wychodzisz. Na spotkaniach jesteś zazwyczaj dziesięć minut po ich rozpoczęciu i nie dajesz rady z dotrzymywaniem terminów wykonania pracy. Taka niepunktualność może zepsuć twoje relacje zarówno w pracy, jak w domu, jeśli w ostatniej chwili będziesz odwoływać spotkania.

Czytaj też: Czas to pieniądz, więc dlaczego menedżerowie go trwonią?

Wydajesz się nie panować nad swoim życiem

Od momentu wstania z łóżka, do późnych godzin wieczornych zawalasz większość rzeczy, które miałeś wykonać w ciągu dnia. Czujesz się wyczerpany, choć nic właściwie nie zrobiłeś. Brzmi znajomo? Jeżeli twój mózg tylko dodaje kolejne rzeczy do wykonania, zamiast je skreślać, a biurko tonie od nabazgranych byle jak notatek, czas zająć się lepszą organizacją czasu.

Nie potrafisz odmawiać

Jeśli przejmujesz ciągle obowiązki innych ludzi, gdy proszą cię o pomoc, tym samym opóźniając wykonanie własnych zadań, lepiej się zatrzymaj. Postawa super bohatera może zakończyć się tym, że zawalając własną robotę, to twoje kompetencje mogą zostać podważone.

Czytaj też: Cierpimy na chroniczny brak czasu

Wiecznie się spieszysz

Permanentny pośpiech oznacza, że brakuje ci kontroli nad obowiązkami zawodowymi. To jasna oznaka dla twoich współpracowników, że nie wyrabiasz się z zadaniami na czas.

Jesteś perfekcjonistą

Każdy chce wykonywać swoją pracę jak najlepiej, ale dążenie do perfekcji zawsze i wszędzie jest bezsensowną stratą czasu. Przekombinowanie projektu może grozić kosztownymi opóźnieniami.

Oddajesz się „pożeraczom czasu”

Serwisy społecznościowe mogą spowodować, że zamiast pracować spędzisz dzień na bezproduktywnych konwersacjach i czytaniu artykułów. Jeśli twoja praca wiąże się jednak z obecnością w social media, postaraj skupić się na jej celach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.