Cyfryzacja: Systemy analityczne kluczem do cyfrowego biznesu

• Kluczową rolę w cyfrowej transformacji polskiego biznesu odegrają systemy analityczne - podkreślił prezes Integrated Solutions Mariusz Chochołek.
• Świadczyć o tym mają chociażby najnowsze badania.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Cyfryzacja: Systemy analityczne kluczem do cyfrowego biznesu

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

9 sie 2016 11:45


"Tylko twarde dane są w stanie przekonać polskie przedsiębiorstwa, że digitalizacja ma sens" - podkreśla Chochołek.

Według badań firmy Gartner za cztery lata ponad 75 proc. dużych i średnich firm na całym świecie będzie walczyć o klienta wykorzystując zaawansowaną analitykę. Na pozytywne perspektywy dla rynku analitycznego wskazują też analizy IDC - w 2019 roku przychody ze sprzedaży tej klasy rozwiązań mają sięgnąć 187 mld dolarów.

Tymczasem z danych Integrated Solutions wynika, że polskie małe i średnie przedsiębiorstwa wciąż w niewielkim stopniu wykorzystują potencjał analityki - zwrócono uwagę w komunikacie. Tylko co dziesiąta firma deklaruje, że technologie analityczne mają istotny wpływ na prowadzony przez nie biznes.

Czytaj też: Cyfryzacja wymusza zmianę podejścia do pracowników

"O ile duże polskie podmioty, które dziś są pionierami cyfryzacji, zbudowały swoją przewagę rynkową właśnie w oparciu o rozwiązania analityczne, mniejsi działają instynktownie, często bazując na schematach. Z jednej strony chcą płynąć z nurtem cyfryzacji, z drugiej nie wiedzą jak się do tego zabrać. Brak zaplecza analitycznego dodatkowo komplikuje sprawę" - ocenia Chochołek.

Około 40 proc. przedstawicieli MSP uważa, że cyfryzacja wiąże się z inwestycją w innowację.

Jak podaje International Institute for Analytics, najczęstsze bariery powstrzymujące firmy przed korzystaniem z analityki nowej generacji to wewnętrzny opór organizacji, chęć utrzymanie obecnej sytuacji w firmie oraz brak zaufania do metod analitycznych. W pierwszej piątce branż z największym doświadczeniem w analityce znajdują się m.in. finanse, handel i farmacja.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA