Cupsell, Nokia, Orange wśród wyróżnionych w konkursie EBKreator

Znamy zwycięzców I edycji konkursu EBKreator, na najlepsze inicjatywy employer brandingowe. Ogółem zwyciężyło pięć firm, w pięciu kategoriach.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Cupsell, Nokia, Orange wśród wyróżnionych w konkursie EBKreator

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

19 gru 2014 15:08


– Nagrodziliśmy firmy aktywne i skuteczne na polu employer brandingu, których projekty mają szansę zainspirować innych przedsiębiorców do podejmowania działań wokół budowania wizerunku firmy jako pracodawcy – mówi Adam Wąsik, dyrektor zarządzający w GazetaPraca.pl i współorganizator konkursu EBKreator.

Zwycięzcą w kategorii „Ogłoszenie rekrutacyjne” została firma Cupsell, którą wyróżniono za ogłoszenie w formie wideo umieszczonego w serwisie YouTube. Doskonałe rozpoznanie grupy docelowej i niekonwencjonalna komunikacja zapewniła firmie sukces rekrutacyjny i wizerunkowy.

Pisaliśmy o tym dla was tutaj: Prezes rapuje na Youtube. Graficzki mogą klepać grafików po pupach... Takiej firmy Polska jeszcze nie widziała

Za najlepszą firmową stronę poświęconą karierze uznano Superpraca.it stworzoną przez grafików i programistów Connectis, którzy dopasowali estetykę strony do zainteresowań aktualnych pracowników i potencjalnych kandydatów, zachowując jednocześnie jej mobilność i prostotę.

Tę inicjatywę również odnotowaliśmy: Wystartował pierwszy w Polsce portal z najlepszymi ofertami pracy w IT

Natomiast najlepszą kampanią w social media okazała się kampania Konkursu Studencki Projekt Roku Grupy PZU. Kampania zaangażowała wielu fanów, osiągając ogromny zasięg.

Zwycięzcą w kategorii „Akcja rekrutacyjna” została firma Nokia za zorganizowanie Nokia Speed Recruitment – proaktywnej, innowacyjnej i skutecznej akcji rekrutacyjnej, która przełożyła się na wizerunek pracodawcy w długim terminie.

Kampanią EB roku została kampania Orange Polska – „Przestrzeń dla wiecznie ciekawych”, która zyskała uznanie jury ze względu na wzorcowe podejście do działań i konsekwentną, przemyślaną realizację. Doceniono, także realne przełożenie wyników badań kultury organizacyjnej i opinii pracowników na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną firmy jako pracodawcy.

Dodatkowo, wyróżnienie specjalne jury otrzymała firma STX Next za spójność podejmowanych działań w zakresie employer brandingu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Dla ciekawych 2014-12-08 15:09:00

A zarządzanie w ORANGE POLSKA wygląda tak, niesponsorowane, bez picu, bez pijaru i sztucznej prawdy ekranu: Dwie spółki - polska i amerykańska – zdecydowały, co rok urządzać zawody kajakarskie z ośmioosobową załogą. Obie drużyny cały rok trenowały intensywnie, a kiedy nadszedł dzień zawodów, każda drużyna była w pełni sił.
Jednak to Amerykanie wygrali - przewaga ponad jednego kilometra. Po przegranej drużyna polska upadła na duchu. Główny menedżer zdecydował, że należy postarać się wygrać w kolejnych zawodach i utworzyć specjalną grupę w celu rozwiązania problemu.
Grupa ta, po: przeprowadzeniu kilkuset krajowych telekonfererencji, codziennych spotkań i wyjazdowych naradach wyższej kadry managerskiej oraz analizie, co najmniej 400-stu prezentacji odkryła, że Amerykanie mieli siedmiu mężczyzn przy wiosłach i jednego dowodzącego, podczas gdy drużyna polska miała jednego mężczyznę przy wiosłach i siedmiu dowodzących. Cały proces analityczny trwał, co najmniej pół roku a poszczególni menadżerowie, tworzyli jeszcze swoje prezentacje analizujące zaistniały stan rzeczy w tym zdążyli przygotować X – procedur i procesów, usprawniających na przyszłość zaistniałą sytuację z którą miał przede wszystkim zapoznać się wiosłujący !!
W tej sytuacji, jeden z głównych menedżerów dał oczywisty dowód swoich umiejętności kierowniczych: zatrudnił spółkę konsultacyjną do szczegółowego zanalizowania struktury drużyny polskiej. Po wielu miesiącach wytężonej pracy eksperci doszli do wniosku, że w skład drużyny polskiej wchodziło zbyt wiele osób dowodzących, a za mało wiosłujących. Podpierając się raportem ekspertów i wnioskami kadry menadżerskiej firmy, zarząd natychmiast zdecydował się zmienić strukturę załogi: teraz było tylko czterech dowodzących, dwóch nadzorujących dowodzących, jeden szef nadzorujących i jeden wiosłujący. Ponadto wprowadzono serię punktów zwanych KPI, po to, by dać wiosłującemu motywację do wytężonej pracy przy wiosłach, między innymi: Poszerzono zakres jego pracy i nadano mu większą odpowiedzialność (czyli znaleziono jelenia do ustrzelenia przypadku jakichkolwiek błędów i opóźnień).
W kolejnym roku Amerykanie wygrali przewagą dwóch kilometrów... Spółka polska natychmiast zwolniła wiosłującego z powodu znikomych rezultatów osiągniętych w pracy, ale mimo to przyznała premię grupie dowodzących, jako rekompensatę za wielką gorliwość zademonstrowaną przez drużynę. Osiągnięcia zostały poparte dziesiątkami odbytych telekonferencji, spotkań, kolejnymi setkami prezentacji w tym odbyło się kilka Road Show.
Spółka konsultacyjna ponownie przygotowała serię badań, dzięki którym wykazała, iż obrana taktyka była dobra; również, że motywacja była właściwa, ale że wykorzystana materia powinna ulec polepszeniu, sam trend działań jest właściwy, gdzie rokuje się lepsze efekty w nieokreślonej przyszłości.
Następnie spółka polska zajęła się projektowaniem nowej pomarańczowej łodzi w której wystartują w nowym sezonie...

REKLAMA