Corporate wellness - moda czy konieczność w nowoczesnej organizacji?

Sukces firmy w dzisiejszych czasach nie jest zależny od jasnych i przewidywalnych reguł, które wystarczy wcielić w życie, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Istnieje wiele dodatkowych uwarunkowań które sprawiają, że niektóre firmy zostają liderami w swojej branży, a niektóre jedynie walczą o przetrwanie na rynku. Co decyduje o tym, że tylko nielicznym się udaje? Innowacyjność? Elastyczne odpowiadanie na potrzeby klientów? To podstawa, ale głównie liczy się postawienie na potencjał który drzemie w każdej firmie: pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Corporate wellness - moda czy konieczność w nowoczesnej organizacji?

PODZIEL SIĘ


Autor: EM

15 lis 2013 8:45


McKinsey opracował kiedyś formułę niezbędnych czynników sukcesu przedsiębiorstwa, tak zwane „7 S"- strategy (strategia), structure (struktura), systems (system), skills (umiejętności), staff (pracownicy), style (styl) i w końcu shared values (wspólne wartości). Do niedawna trzy pierwsze czynniki z tak zwanej grupy „twardej" były najważniejsze. Dziś jednak konkurencja jest tak duża, że na prowadzenie wysuwa się jeden z czynników „miękkich"- pracownicy. To w nich drzemie potencjał sukcesu firmy.

Bo w biznesie liczy się człowiek

Współczesny przedsiębiorca musi liczyć się z tym, że potencjał jego firmy tkwi w umiejętnościach i zaangażowaniu pracowników. Należy zatem zobaczyć w nich nie tylko cyborgów i tytanów pracy ale i zwykłego człowieka. Człowieka, który może mieć różnorakie problemy natury emocjonalnej i fizycznej tj. problemy zdrowotne, rodzinne, problemy ze stresem, z relacjami z ludźmi, konflikty. Jak zobaczyć w pracowniku człowieka? Wystarczy sprawić, by misje firmy mówiące o szacunku, dbaniu o pracowników, docenianiu ich pracy- nie były tylko pustymi hasłami.

Jeśli zatrudniony człowiek będzie czuł, że ma wsparcie ze strony pracodawcy w różnych sferach jego życia, które są niezbędne do poczucia bezpieczeństwa i satysfakcji (zdrowie fizyczne, równowaga psychiczna, balans pomiędzy pracą a życiem, sprzyjające środowisko, komunikacja międzyludzka, rozwój kompetencji zawodowych, równość w pracy) skutek będzie jeden - firma zyska lojalnego, oddanego i zaangażowanego pracownika.

Oczywiście, biorąc pod uwagę model i dotychczasowe funkcjonowanie firm, zmiana postępowania nie będzie łatwa. Należy jednak pamiętać, że to ostatni dzwonek choćby z dwóch powodów. Po pierwsze dziś pracownicy mają większą świadomość własnych umiejętności i wartości, budują swój wizerunek jako markę, wiedzą gdzie i jak chcą pracować oraz dla kogo warto pracować. Po drugie trzeba mieć świadomość, że społeczeństwo się starzeje i trzeba zadbać o ludzi,  których już zatrudniamy. Firma musi zainwestować w employer branding, którego jednym z narzędzi jest wdrożenie zmian w firmie zgodnych z założeniami corporate wellness.
 
Co to jest corporate wellness?

Termin „corporate wellness" czyli wellness w korporacji to nowoczesny trend zarządzania organizacją, którego podstawą jest założenie, że pracownik jest najcenniejszym dobrem firmy.   

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA