Coraz trudniej zatrzymać dobrych pracowników. Czy jest na to rada?

Przed końcem 2018 roku prawie jedna czwarta (23,4 proc.) ludzi na całym świecie zmieni pracę. To 192 miliony pracowników, którzy złożą wypowiedzenie w ciągu najbliższych czterech lat - wynika z badań przeprowadzonych przez Hay Group i CEBR (Centre for Economic Business Research).
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Coraz trudniej zatrzymać dobrych pracowników. Czy jest na to rada?

PODZIEL SIĘ


Autor: Anna Palewicz

13 mar 2015 17:47


Autorzy raportu nazywają obecną sytuację na rynku pracy globalizacją 2.0 i dochodzą do stwierdzenia, że rynek talentów to rynek globalny. Korporacje są zmuszone stanąć do walki o cenne umiejętności pracowników z nowymi konkurentami. Zmusza to organizacje do twórczego myślenia o tym, jak przyciągać, angażować i zatrzymywać talenty z całego świata. Przyjęte strategie i plany muszą dawać swobodę działania na lokalnych szczeblach, która z kolei pozwoli na dostosowanie do miejscowych kultur, priorytetów i rynków talentów.

Według analityków Hay Group znaczenia nabiera współpraca ponadgraniczna, a organizacje muszą ją umożliwiać i ułatwiać.

W raporcie określono także megatrendy, które dokonują długotrwałych, głębokich zmian z dalekosiężnymi skutkami dla społeczeństwa, organizacji i gospodarki. Zaliczono do nich właśnie globalizację 2.0 oraz kryzys środowiskowy, zmiany demograficzne, indywidualizm, cyfryzację i konwergencję technologii.

W szybko zmieniającym się świecie zmieniają się też zasady zaangażowania.

Autorzy raportu wskazują m. in. na problem jakim staje się starzenie się społeczeństwa i rosnący niedobór umiejętności na rynku pracy z tym związany. Pokolenie wyżu demograficznego przechodzi na emeryturę, a pozyskanie doświadczonych, utalentowanych pracowników okazuje się szalenie trudne. Młodzi pracownicy stają w obliczu presji na szybki rozwój i gotowość do pełnienia roli przywódczej. Organizacje muszą wiele zainwestować, aby już teraz rozwijać następną generację, i upewnić się, że będzie ona gotowa do poprowadzenia biznesu w przyszłości.

Czytaj też: Outsourcing nie wpływa na lojalność i zaangażowanie pracowników. Wszystko zależy od firmy

Analitycy zwracają też uwagę, że technologia cyfrowa zmienia układ sił między pracodawcami a pracownikami. Media społecznościowe mogą zagrażać reputacji biznesu. Pracownicy i klienci firmy mogą błyskawicznie udostępniać informacje na temat firm i kolegów, także te nieprzychylne. Z drugiej strony, social media oferują utalentowanym osobom platformę dla promowania swoich umiejętności i osiągnięć, co czyni ich jeszcze bardziej dostępnymi dla konkurencji. Zasoby online pozwalają pracownikom porównać swoje wynagrodzenia, możliwości kariery i środowisko pracy z innymi.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.