Coaching u dentysty: Stomatolog jako coach pacjenta? Może to stanowić cenny atut

• Coaching to jedna z form rozwoju osobistego, polegająca na regularnych spotkaniach klienta z coachem, doświadczonym ekspertem-mentorem, który pomaga osiągać wyznaczone cele, tak zawodowe, jak i prywatne.
• Coach to osoba, która posiada tzw. umiejętności miękkie: empatię, zdolność sprawnej komunikacji, rozwiązywania problemów, autoprezentacji.
• Można przełożyć filozofię coachingu i wykorzystywane w nim narzędzia, aby udoskonalić się jako stomatolog.
• Stomatolodzy pokazują, że może to stanowić cenny atut, dlatego też szukają nowych dróg dotarcia do pacjenta.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Coaching u dentysty: Stomatolog jako coach pacjenta? Może to stanowić cenny atut

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

8 wrz 2016 13:20


Stomatolog jako coach? Coraz więcej osób, biznesmenów, prezesów, menedżerów czy polityków, rozwija swoje umiejętności miękkie, by sprostać wymaganiom rynku, być lepszym w swoim fachu i odnieść jeszcze większy sukces - dlaczego więc nie dentysta?

Coaching w fotelu dentystycznym

Coaching to jedna z form rozwoju osobistego, polegająca na regularnych spotkaniach klienta z coachem, doświadczonym ekspertem-mentorem, który pomaga osiągać wyznaczone cele, tak zawodowe, jak i prywatne. Dotyczy już niemal każdej dziedziny życia. Funkcjonuje również coaching medyczny, który jest nastawiony na pracę z pacjentami oraz personelem medycznym. A gdyby tak przełożyć filozofię coachingu i wykorzystywane w nim narzędzia, aby udoskonalić się jako stomatolog?

Argumentem za tym może być dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, rosnąca konkurencyjność na rynku pracy, ale i oczekiwania ludzi – każdy chce więcej i lepiej. Z usługami stomatologicznymi nie jest inaczej.

Portal Dental Economics sugeruje, że to właśnie dlatego rosną oczekiwania także wobec stomatologów oraz liczba lekarzy, którzy rozwijają kluczowe kompetencje miękkie. Gabinet wyposażony w technologie 3D, szwajcarskie mikroskopy, lasery czy solidnie założone wypełnienie nie wystarczą by przekonać pacjenta. Jego nastawienie od lat się nie zmieniło – pacjent chce ufać lekarzowi i mieć w nim powiernika. Tego nie uczą na studiach. Mądry stomatolog z kolei wie, że dobre relacje z pacjentem uczynią z niego lojalnego klienta na lata.

Czytaj też: Ile zarabia dentysta?

Idąc tym tropem, coraz więcej stomatologów udoskonala nie tylko swoje kompetencje zawodowe, odbywa kursy w najlepszych ośrodkach stomatologicznych na świecie, uczestniczy w zagranicznych konferencjach, prowadzi szkolenia w kraju i za granicą, ale także rozwija się w zakresie tzw. umiejętności miękkich. Wśród nich są także ci, którzy zamiast chodzić do coacha, sami się nim stają. Z korzyścią dla siebie, innych dentystów oraz swoich pacjentów.

Dentofobia, czyli strach i niepokój przed stomatologiem, omijanie gabinetów szerokim łukiem, mało optymistyczne statystyki dotyczące stanu uzębienia Polaków – to argumenty, które mogłyby przemawiać za bardziej nowoczesnym podejściem do pacjenta, podejściem, do którego przydatnym narzędziem mogą być umiejętności coacha - informuje Dental Economics. Ale jak je przełożyć na inne aspekty prowadzenia własnej praktyki stomatologicznej?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA