Co zrobić, by szkolenia w firmach były skuteczniejsze?

Szkolenia, po których nie mierzy się efektywności, przynoszą rezultaty zaledwie w ok. 15 proc. Co można zrobić, by zwiększyć ich skuteczność?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Co zrobić, by szkolenia w firmach były skuteczniejsze?

PODZIEL SIĘ


Autor: jo

17 lis 2014 18:50


Uśredniając wyniki badań, szkolenia prowadzone w oderwaniu od skutecznych metod ewaluacji, przynoszą rezultaty biznesowe zaledwie w ok. 15 proc. (na 100 szkolonych osób jedynie 15 trwale zmienia postawy i działania).

Czytaj też: Menedżerów kształtują wyzwania w pracy, a nie szkolenia

 - Polski rynek szkoleniowy jest wart 5 – 6 mld złotych. Niska efektywność szkoleń oznacza, że większość wydawanych środków nie przynosi rezultatu. Powszechne stosowanie skutecznej metody planowania i oceny szkoleń oznaczałoby, że kilka miliardów złotych zaczęłoby pracować na korzyść ogółu przedsiębiorstw - mówi Ewa Żukrowska, współprowadząca program certyfikacyjny „Ewaluacja Czterech Poziomów Kirkpatricka®”.

Czytaj też: Jakie szkolenia pomogą zdobyć ciekawą i dobrą pracę?

Firmy w tym celu mogą skorzystać z metody oceny efektywności szkoleń Kirkpatricka, w której ewaluację planuje się przed działaniami szkoleniowymi. Metoda ta zakłada ocenę szkoleń na czterech poziomach - reakcji, uczenia się, zmian oraz efektów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA