Co ułatwia, a co utrudnia menedżerom osiąganie celów sprzedażowych?

Aż 85 proc. firm nie zrealizowało w pełni swoich celów sprzedażowych. Dlaczego? Menedżerowie wskazali zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny tej sytuacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co ułatwia, a co utrudnia menedżerom osiąganie celów sprzedażowych?

PODZIEL SIĘ


Autor: PortalSpozywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

21 wrz 2016 12:43


Najważniejszym zewnętrznym czynnikiem przeszkadzającym w osiągnięciu celów sprzedażowych jest wysoka presja cenowa ze strony konkurentów. Tę przyczynę wskazało ponad 60 proc. respondentów Polskiego Badania Sprzedaży 2016, przeprowadzonego przez firmę doradczą Simon-Kucher & Partners. W dalszej kolejności wskazano na złą sytuację klientów i związany z tym niski popyt na oferowane im produkty oraz usługi. 

- Firmom brakuje recepty na radzenie sobie z agresywnymi cenowo konkurentami oraz na pozacenową argumentację handlową - komentuje Tomasz Nowak, dyrektor w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners, autor badania.

Czytaj też: Sprzedaż i HR powinny być bliżej siebie. PNSA i HR Influencers zawiązują sojusz

Co zawodzi wewnątrz firm? Menedżerowie na pierwszym miejscu wymieniają brak wsparcia ze strony marketingu (32 proc.), a w dalszej kolejności złe planowanie sprzedaży na poziomie operacyjnym (29 proc.) oraz niską jakość strategii sprzedaży lub całkowity jej brak (25 proc.). W dalszej kolejności jest to słaba segmentacja klientów, która utrudnia efektywną sprzedaż (25 proc.) oraz słabo opracowana argumentacja sprzedażowa (21 proc.).

Cały artykuł znajdziesz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.