Co trzecia kobieta widzi szansę na awans na stanowisko w zarządzie lub radzie nadzorczej

Aż 74 proc. liderek potwierdza, że liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych zwiększa się, 83 proc. menedżerek ma apetyt na stanowisko w zarządzie lub radzie nadzorczej, natomiast 40 proc. uważa, że kobiety sprawdzą się w każdej branży.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co trzecia kobieta widzi szansę na awans na stanowisko w zarządzie lub radzie nadzorczej

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

6 mar 2015 9:10


Zdaniem Polek piastujących stanowiska menedżerskie, kobiety do stylu zarządzania firmą wnoszą przede wszystkim kompetencje skutecznej komunikacji, efektywnego budowania relacji i dialogu (aż 93 proc. ankietowanych wskazało taką odpowiedź).

Ma to ogromny wpływ na współtworzenie i realizację wizji rozwoju przedsiębiorstwa. Potwierdziło to 44 proc. ankietowanych. Firmy, które dążą do konkurencyjności, które chcą nadążać za trendami – powinny stawiać na wspieranie tych właśnie umiejętności.

- Globalny raport PwC „Next Generation Diversity: Developing tomorrow’s female leaders” oraz badanie, przeprowadzone w Polsce, pokazują jasno: firmy, jeśli chcą być konkurencyjne, muszą stawiać na różnorodność – mówi Olga Grygier-Siddons, prezes PwC na Europę Środkowo-Wschodnią.

Czytaj też: Kobiety same utrudniają sobie drogę na szczyt

Osoby badane zgadzają się, że coraz więcej firm i organizacji głośno mówi o potrzebie stawiania na różnorodność i dawania kobietom szans na bycie liderkami i menedżerkami, jednak aż 55 proc. ankietowanych w żaden sposób nie czuje, aby te deklaracje i hasła były wprowadzane w życie. Niemal co trzecia kobieta uważa, że jej pracodawca faworyzuje pracowników płci męskiej. Najbardziej tendencyjni są pod względem pracodawcy hiszpańscy i niemieccy.

Z drugiej jednak strony pozytywny trend zmian jest widoczny i dostrzega to trzy czwarte polskich menedżerek. Według ich opinii liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych zwiększa się. 24 proc. badanych uważa jednak, że nic się w tej kwestii nie zmienia i jest to na tyle znacząca liczba, że nie można tego głosu bagatelizować.

Networking i mentoring

Kobiety jako kluczową sprawę budowania dobrej i efektywnej współpracy w firmie uważają informację zwrotną (feedback). Tylko 1 proc. ankietowanych w globalnym badaniu uznało ten aspekt za nieistotny. Kobiety chcą być oceniane (i doceniane), chcą wiedzieć jak ich praca jest postrzegana – aż 51 proc. życzyłoby sobie, aby pracodawca regularnie dawał im informację zwrotną na temat jakości i wydajności ich pracy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.