Co trzecia kobieta jest gotowa założyć własną firmę

67 proc. polskich kobiet ma pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości, a jednak gotowość założenia własnej firmy wykazuje 33 proc. ankietowanych pań. Dlaczego?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co trzecia kobieta jest gotowa założyć własną firmę

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

3 paź 2014 13:30


Światowy Raport AWMAY o przedsiębiorczości 2013, opracowany we współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Monachium i GFK, pokazuje, że dwie trzecie (67 proc.) polskich kobiet wykazuje pozytywną postawę wobec pracy na własny rachunek. Negatywną postawę ma natomiast 21 proc. pań.

Czyta też: Oto 10 najbardziej majętnych kobiet w Polsce

Postawa polskich kobiet pozycjonuje je pośrodku rankingu badanych kobiet w 24 krajach świata (68 proc. pozytywnych i 26 proc. negatywnych postaw). W badaniu udział wzięło 13 300 kobiet z reprezentatywnej grupy docelowej populacji państw biorących udział w badaniu.

Czytaj też: Kobieta czy mężczyzna. Kto lepszy w roli szefa?

Dla polskich kobiet najbardziej atrakcyjnymi powodami do spróbowania własnych sił w prowadzeniu biznesu są: niezależność od pracodawcy, bycie swoim własnym szefem (44 proc.), możliwość samorealizacji i wdrażania własnych pomysłów (41 proc.) oraz możliwość uzyskania dodatkowego dochodu (36 proc.).

 

Wykres 1. Odpowiedź na pytanie: ”Które z następujących aspektów w opinii kobiet w Polsce są najbardziej atrakcyjnymi powodami do rozpoczęcia samodzielnej działalności biznesowej?”

Kolejność ważności postrzegania motywatorów do podejmowania pracy na własny rachunek różni się pomiędzy poszczególnymi państwami, choć niezależność od pracodawcy i bycie swoim własnym szefem jest najważniejszym motywatorem prawie we wszystkich badanych krajach.

Stymulatory przedsiębiorczości

Najważniejszymi czynnikami stymulującymi przedsiębiorczość według polskich kobiet są fundusze publiczne oraz pożyczki dla tzw. start-upów (54 proc.), wsparcie rodziny i sieci społecznościowych (36 proc.), nierozbudowana biurokracja (34 proc.). Najmniej istotne dla Polek są odpowiednio: mentoring, wsparcie organizacji biznesowych (9 proc.), i kultura dopuszczająca możliwość porażki (6 proc.).

Badania pokazują, że fundusze publiczne i pożyczki dla tzw. start-upów są postrzegane jako szczególnie ważne przez kobiety w krajach o stosunkowo mniejszym nasyceniu kapitałem m.in.: Polska, Ukraina, Hiszpania, Portugalia, Grecja, ale też Niemcy. Tylko 26 proc. polskich kobiet wskazało edukację z zakresu przedsiębiorczości i nauczanie umiejętności przydatnych w biznesie jako istotne czynniki stymulowania przedsiębiorczości. Aspekt edukacyjny częściej podkreślany był przez kobiety w Australii, Danii, Grecji, Finlandii i Holandii.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.