Co trzeci pracownik uważa, że jego firmie brakuje innowacyjności

• 38 proc. pracowników twierdzi, że ich firmom brakuje innowacyjności.
• Według Michała Środy z GoWork.pl wzrost innowacyjności jest opłacalny, choć nie zawsze od razu przekłada się bezpośrednio na zyski.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Co trzeci pracownik uważa, że jego firmie brakuje innowacyjności

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

10 lut 2016 9:59


Pracownicy ocenili innowacyjność pracodawców. 38 proc. osób na pytanie czy w ciągu ostatnich 3 lat ich firma wprowadziła innowacyjne rozwiązania, odpowiedziało negatywnie. Co trzecie przedsiębiorstwo (33,4 proc.) wprowadziło w tym czasie jedynie doraźne usprawnienia. Prawdziwą modernizację przeszło 28,6 proc. organizacji.

Badanie przygotował portal Gowork.pl.

Co sprawia, że pracownicy postrzegają swojego pracodawcę jako innowatora?

Strategia

Nowatorskie firmy posiadają własną, unikalną strategię działania – aby sprawnie wprowadzać innowacyjne rozwiązania trzeba mieć świadomość dokąd się zmierza. Mogą się nią pochwalić wszyscy istotni gracze funkcjonujący na globalnym rynku, jak Apple, Facebook czy Google.

Jeżeli biznes nie posiada strategii, którą, co istotne, łatwo zdefiniować i opisać, jego szanse na bycie innowacyjnym są niewielkie. Ważne też, by misja firmy była autentyczna. Ślepe hasła typu “chcemy być najlepsi”, które nie niosą za sobą żadnego przesłania, nic nie znaczą i tak będą odbierane. Mglista lub niespójna z profilem firmy strategia to pierwsza rzecz jaką należy zmienić by móc być postrzeganym jako innowacyjna firma

Instrument do osiągnięcia określonego celu

Wysoce innowacyjne firmy nie postrzegają innowacji jako planu docelowego, ale jako środek umożliwiający osiągnięcie celu.

Aby dostarczać rozwiązania najwyższej jakości potrzebny jest odpowiedni sprzęt, znajomość nowoczesnych i efektywnych technik działania itd. Trudno np. być nowoczesną firmą informatyczną, nie zapewniając pracownikom dostępu do najnowszych programów, czy budować wizerunek w sieci bez dostępu do internetu.

Wizerunek lidera

Jeżeli firma jest liderem na rynku automatycznie postrzega się ją jako innowacyjną. Przedsiębiorstwo, które stosuje innowacje do osiągania strategicznych celów, w końcu nieuchronnie zdobywa też przewagę w branży.

– Warto zauważyć, że nie zawsze od razu przekłada się to bezpośrednio na zyski. Jako przykład może tu posłużyć chociażby Amazon, który od początku swojej działalności był uznawany za innowatora, wprowadził wiele niestandardowych rozwiązań na rynek e–commerce, a mimo to musiało upłynąć kilka lat zanim te działania zaczęły przynosić realne wpływy – zauważa Michał Środa z GoWork.pl. 

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA