Co czwarty pracownik ocenia negatywnie swojego pracodawcę

Chociaż zatrudnieni coraz pozytywniej postrzegają firmy, zdarza się, że spotykają się one w internecie z negatywnymi opiniami na swój temat.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co czwarty pracownik ocenia negatywnie swojego pracodawcę

PODZIEL SIĘ


Autor: infoWire.pl

18 maj 2016 14:32


Najlepiej oceniamy firmy zajmujące się informatyką i programowaniem, usługami e-commerce, gazownictwem oraz doradztwem.

- Dane pokazują, że w tych branżach rozwój jest najszybszy, a zapotrzebowanie na specjalistów stale rośnie. Aby przyciągnąć profesjonalną kadrę, firmy muszą zapewniać atrakcyjne warunki pracy – mówi Pakita Łowczyńska z firmy GoldenLine.

Brak specjalistów to wciąż duży kłopot dla firm. Obecnie rynek pracy należy do kandydatów. To oni wybierają miejsce, w którym chcą podjąć pracę. Przed złożeniem aplikacji często poszukują w internecie opinii na temat potencjalnego pracodawcy, które mogą zaważyć na ich decyzji. W przypadku tych negatywnych zdarza się to jednak rzadko.

- Spośród 13,5 tys. opinii opublikowanych w 2015 r. w naszym serwisie niepochlebnych było tylko 23 proc. Zamiast się ich obawiać, pracodawcy powinni traktować je jako cenne wskazówki. Warto również odpowiadać na negatywne komentarze, ponieważ to sygnał, że firma jest otwarta na dialog i chce ulepszać źle działające obszary – uważa rozmówczyni.

Personal branding musi być spójny. Ważne, aby pamiętać, co mogą dać firmie sami pracownicy. - Przedsiębiorstwo nie zyska dobrej opinii na zewnątrz, jeśli np. nie będą oni czuli, że rzeczywiście otrzymują obiecywane benefity. Zadowoleni – sami staną się ambasadorami marki i polecą pracodawcę - twierdzi Pakita Łowczyńska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

inka 2016-12-10 17:22:51

Generalnie urosło pokolenie roszczeniowców. Przykro mówić ale jako pracownk Impela z dośc ddługim stażem widzę jak często nieporadnie młodzi z tzw pokolenia Y czekają na przysłowiową mannę z nieba.