Błędy telemarketerów - na które uważać i jak je naprawiać?

Jednym z zadań kadry kierowniczej jest jak najszybsze wychwycenie pomyłek swoich pracowników i ich sprawne eliminowanie. Na co należy zwracać uwagę w pracy telemarketerów, aby sprzedaż była efektywna?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Błędy telemarketerów - na które uważać i jak je naprawiać?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

5 paź 2015 11:12


W sprzedaży liczy się przede wszystkim doskonała znajomość oferowanego produktu oraz przyjazny kontakt z klientem, nastawiony na spełnianie jego potrzeb. Ta specyfika pracy sprzedawcy, także telemarketera, decyduje o tym, jakie umiejętności powinien on posiadać oraz jakie błędy najczęściej popełnia.

Co może pójść nie tak?

Każdy sprzedawca na początku swojej zawodowej kariery przechodzi szereg szkoleń, które uczą go postępowania z klientem. To jednak wciąż nie gwarantuje sukcesu jego działań.

Praktyka i żywy kontakt z rozmówcą wymagają dużej elastyczności, otwartości i często stosowania zaawansowanych technik negocjacyjnych. To skomplikowane zadanie, dlatego wielu konsultantów popełnia błędy w tym zakresie. Jak je wychwycić i z nimi walczyć? 

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na używane przez konsultanta techniki, umiejętność radzenia sobie z klientem oraz aktywną sprzedaż. Telemarketerzy najczęściej mają problemy z wytrwałością w walce o potencjalną sprzedaż oraz dostosowaniem argumentacji do klienta.

– Dziś klient przyzwyczajony jest do standardowej komunikacji i znudzony nią, dlatego bez zastanowienia zbywa konsultanta postępującego według wskazówek dawnej szkoły sprzedażowej. Gdy stare schematy zawodzą, przed naszymi pracownikami codziennie pojawia się trudne zadanie – dostosować się do każdego klienta i wzbudzić w nim chęć zakupu – mówi Aneta Malinowska, kierownik ds. jakości i monitoringu z firmy Telmon.

Automatyzm

Zdarza się także, że konsultant nabywając wprawy w przedstawianiu produktów i korzyści z nich wynikających, po pewnym czasie niemal automatycznie powtarza niektóre sformułowania i słowa klucze, ograniczając dany argument do minimum.

Zapomina przy tym albo nie jest świadomy, że przeważnie to za mało, aby klient w pełni uświadomił sobie wartość produktu. Takie nawyki pracownika należy szybko wychwytywać i im przeciwdziałać, by konsultant osiągał pożądane wyniki.

Błędy merytoryczne

Poza nieprawidłowościami dotyczącymi samego procesu sprzedaży i podejścia do klienta w call center zdarzają się także błędy merytoryczne i proceduralne. Przekazywanie przez konsultanta nieprawdziwych bądź nieprawidłowych informacji i brak poszanowania dla procedur są szczególnie niebezpieczne dla centrum sprzedażowego.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.