Blaski i cienie pracy zdalnej

Praca na odległość jest często zachwalana, jednak niekoniecznie musi się sprawdzić. Według danych IPSOS Mori w Polsce w ten sposób pracuje 3 proc. pracowników, natomiast w Europie - 15 proc.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Blaski i cienie pracy zdalnej

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

14 kwi 2014 8:28


Pracownicy poza biurem zwykle na końcu dowiadują się o zmianach w projektach, bywają też pomijani w rozmowach o rozwoju firmy. Komunikację utrudnia bariera informacyjna. Dlatego prace zespołowe warto realizować w jednym miejscu, chociażby ze względu na pomoc w rozwiązywaniu napotkanych problemów.

Czytaj też: Praca zdalna to dogodność dla leniwych czy nowy sposób zarządzania?

W przypadku pracy zdalnej, szefowie mają mniej narzędzi kontroli pracownika i mniej wiedzą o jego problemach. Trudniej im przekazywać dodatkowe informacje, a głównym kanałem wymiany informacji pozostaje Skype, e-mail i inne komunikatory.

Zaletami pracy w domu jest elastyczność godzin pracy i to, że zawsze mamy do niej blisko. Pracujący zdalnie doceniają też to, że mają spokój. Głośna rozmowa przez telefon współpracownika, zamieszanie spowodowane wchodzeniem czy wychodzeniem kolegi z biura czy też niewystarczające oświetlenie może zniechęcać od wykonywania pracy.

Domowe biuro można stworzyć według własnych upodobań, tego rodzaju praca nie wymaga też odpowiedniego ubioru, przerwy można planować samodzielnie. Praca zdalna jest popularna np. w startupach, gdzie do takiej formy przyznaje się trzy czwarte pracowników. Z drugiej strony np. firma Buffer dopłaca każdemu pracownikowi 22 tysiące dolarów rocznie za pracę w biurze. Praca w zespole, zdaniem Macieja Firlita, prezesa spółki Avenhansen, pozwala na rozwinięcie umiejętności i kompetencji własnych dzięki kontaktowi z pozostałymi członkami zespołu. Jednoznacznej odpowiedzi nie ma – każda forma pracy ma swoje zalety i wady.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.