Benefity pozapłacowe: Rynek w Polsce rośnie. I mocno się zmienia

• Oferta benefitów pozapłacowych w polskich firmach staje się coraz bardziej różnorodna.
• W Japonii pracownik dostaje specjalny urlop na dojście do równowagi psychicznej po zawodzie miłosnym.
• Do programów motywacyjnych należy podchodzić elastycznie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Benefity pozapłacowe: Rynek w Polsce rośnie. I mocno się zmienia

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

13 sty 2016 17:19


Rynek dodatkowych świadczeń pozapłacowych w Polsce dynamicznie się rozwija, a liczba benefitów oferowanych w firmach rośnie i staje się coraz bardziej różnorodna.

Karnet na siłownię to przeżytek

Za przykładem Google, niektóre polskie firmy zezwalają pracownikom na poświęcenie 10-20 proc. czasu na samorealizację, nagradzając premią ciekawe, innowacyjne pomysły oparte na własnej wizji.  Wyjątkowym pomysłem wdrożonym w wielu firmach jest iMe.

Pracodawcy w innych krajach powszechnie już oferują nietypowe, z naszego punktu widzenia, benefity. W Brazylii pracownicy korzystają z ubezpieczeń stomatologicznych, w Meksyku z  programów odchudzających, w Wielkiej Brytanii z płatnych urlopów na odnowę biologiczną.

We Francji pracownicy mogą wziąć 12-miesięczny urlop na rozpoczęcie własnego biznesu, z możliwością powrotu do pracy w przypadku niepowodzenia. W Japonii pracownik dostaje specjalny urlop na dojście do równowagi psychicznej po zawodzie miłosnym, a w Nigerii - domowy agregat prądotwórczy i pokrycie kosztów konserwacji urządzenia.

Satysfakcja gwarantowana

– Tworząc system świadczeń musimy pamiętać o satysfakcji obu stron. Firmy powinny przeprowadzać badania satysfakcji pracowników, aby dostosować świadczenia do ich potrzeb. To pozwala zatrzymać talenty w firmie. Należy wziąć pod uwagę wiek pracowników, wystrzegać się rutyny i stereotypów. Szczególnie wrażliwe jest pokolenie Y, które często przy wyborze pracodawcy kieruje się nie względami finansowymi, ale właśnie pakietem socjalnym – twierdzi Justyna Augustyniak, ekspert rynku HR.

Także w Polsce pracodawcy podchodzą do programów motywacyjnych bardziej elastycznie. Centra medyczne dostosowują pakiety podstawowe do wieku pracowników. Mogą oni wybrać z zestawu dodatkowych świadczeń ubezpieczenie lub opiekę medyczną dla członków rodzin.

Coraz popularniejszym świadczeniem staje się telefon służbowy i laptop do użytku prywatnego. W niektórych firmach pracownicy korzystają z programów dietetycznych, obejmujących plan aktywności ruchowej i pełną opiekę żywieniową w specjalnie utworzonych barach ze zdrowym jedzeniem. Dojeżdżający autem otrzymują miejsca parkingowe.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

16 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Laguna 2016-09-19 12:08:57

Matys i Patris widzę masaże na czasie ;) à propos- możecie polecić jakąś konkretną firmę proponującą takie usługi?

Matys 2016-09-14 09:56:14

Trzeba powalczyć trochę o pracownika ;) W Polsce co roku podnosi się budżet na benefity pozapłacowe i słusznie ;) Ja prowadzę spore biuro i zatrudniłem u siebie firmę, która robi masaże pracownikom. Mają do tego warsztat z ergonomii pracy- coś, z czego pracownicy skorzystają w praktyce. Dzięki temu uzyskują lepszą efektywność, są mniej przemęczeni, a ja mam wymierne efekty ;) Wszystko na miejscu, żeby nie marnować prywatnego czasu. Mega polecam ;)

Patris 2016-02-16 14:50:06

a my mamy w firmie masaże krzesełkowe :D