Bardzo dobre wyniki Benefit Systems. Karty sportowe idą jak świeże bułeczki

W pierwszym kwartale 2015 r. liczba kart sportowych Benefit Systems wzrosła do 568 tys. To m.in. wpływy ze sprzedaży kart, znacząco zwiększyły przychody spółki.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Bardzo dobre wyniki Benefit Systems. Karty sportowe idą jak świeże bułeczki

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

29 kwi 2015 12:18


W pierwszym kwartale 2015 roku grupa Benefit Systems zanotowała wzrost przychodów o 18 proc. r/r do 128 mln zł, zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 19,0 mln zł mln zł (+36 proc. r/r), a rentowność brutto ze sprzedaży 14,8 proc. (+1,9 p.p. r/r).

Na zwiększenie przychodów złożyły się przede wszystkim większe wpływy ze sprzedaży kart sportowych, które wyniosły 121,6 mln zł, a na poprawę marży brutto wpłynęło m.in. powstanie nowego segmentu Fitness.

- W pierwszym kwartale 2015 zanotowaliśmy we wszystkich strategicznych obszarach zadowalające dynamiki wzrostów, które potwierdzają, że jesteśmy grupą z wysokim potencjałem do rozwoju. W ciągu trzech miesięcy zwiększyliśmy liczbę kart sportowych o 41 tys. sztuk. Wzrost ten oznacza również zwiększenie liczby kart o 89 tys. sztuk w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2014 roku – mówi Adam Kędzierski, członek zarządu Benefit Systems.

EBITDA operacyjna grupy (bez Programu Motywacyjnego) w I kwartale 2015 wyniosła 8 mln zł i zwiększyła się o 52 proc. w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku. W omawianym okresie zysk brutto wyniósł 10 mln zł – w wyniku uwzględnione zostały jednorazowe zdarzenia, które wystąpiły w tym kwartale, tj. wniesienie do grupy spółek Fitness Academy, Fabryka Formy oraz czeskiej spółki.

Wartość tych zdarzeń w zysku to 4,4 mln zł. Zysk netto z uwzględnieniem wspomnianych zdarzeń jednorazowych wyniósł 7,8 mln zł. Koszty sprzedaży utrzymują się na stabilnym poziomie w stosunku do poziomu sprzedaży i wynoszą 4,7 proc. Koszty ogólnoadministracyjne nieznacznie wzrosły, co związane jest z dynamicznym rozwojem grupy i zwiększaniem zatrudnienia. Koszty te wyniosły w I kwartale 5,4 proc. w stosunku do poziomu sprzedaży.

Grupa zgodnie z zapowiedziami zakończyła proces konsolidacji aktywów fitness – segment ten rozwija się zgodnie z planem. W pełni konsolidowane w wynikach grupy są od końca lutego spółka Fitness Academy oraz od końca marca spółka Fabryka Formy. W pierwszym kwartale segment powiększył się o 4 lokalizacje, zwiększając liczbę klubów na koniec marca do 51.

W segmencie nowych produktów systematycznie rośnie liczba zarejestrowanych użytkowników programu MultiBenefit - na koniec I kwartału 2015 było ich łącznie 148 tys. Dynamiczny wzrost utrzymują programy kafeteryjne, z których w omawianym okresie korzystało 161 tys. użytkowników, generujących prawie 28 mln zł obrotów (dla porównania w I kwartale 2014 z platform korzystało 101 tys. użytkowników, generujących 13,8 mln zł obrotów).

Dodatkowo na początku kwietnia br. grupa Benefit wzmocniła segment nowych produktów, nabywając dodatkowe udziały, dające łącznie 100 proc. udziałów w spółce MyBenefit.

Zarząd Benefit Systems będzie rekomendował Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy w wysokości 9 zł na akcję, przeznaczając na ten cel 22.973.578 zł z ubiegłorocznego zysku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.