Auchan po przejęciu Reala czeka wielka reorganizacja

Prawdziwym wyzwaniem jest zbudowanie jednego przedsiębiorstwa Auchan z ok. 80 sklepami. To wyzwanie przed zarządem Auchan, jak i pracownikami sklepów Real i Auchan - mówią Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska i Marek Szeib, dyrektor generalny i prezes Auchan Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Auchan po przejęciu Reala czeka wielka reorganizacja

PODZIEL SIĘ


Autor: Portalspozywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

7 maj 2014 11:46


Dlaczego Auchan zdecydował się na przejęcie Reala?

Francois Colombie: Jeden z liczących się rynkowych graczy zaproponował sprzedaż sklepów, nie tylko w Polsce, ale również na Ukrainie, w Rumunii i w Rosji. Ta transakcja była zgodna z naszą strategią i wizją rozwoju na poziomie całej grupy Auchan. Historycznie mamy trzy strefy rozwoju: Europę Zachodnią, Chiny i Azję oraz Europę Centralną i Wschodnią. W Polsce zaczęliśmy inwestować 17 lat , jednocześnie rozwijaliśmy sieć sklepów także na Węgrzech, Ukrainie, w Rumunii i w Rosji. To była okazja, aby umocnić się w tym regionie, a integracja sklepów Real nam to umożliwi. Dzisiaj przed nami stoi ogromne wyzwanie, a mianowicie jak spowodować, aby w hipermarketach Real dynamicznie rosła sprzedaż, aby ten projekt stał się rentowny.

Pretekstem do zakupu sklepów w Polsce była możliwość przejęcia sklepów w Rosji i na Ukrainie?

- Na nasz biznes patrzymy globalnie i lokalnie. Polska jest dla nas ciekawym krajem, w którym bardzo się angażujemy, inwestujemy i rozwijamy. Muszę jednak przyznać, że najtrudniejsze wyzwanie przed nami stoi teraz w Polsce, bo w pozostałych krajach Real był rentowny.

Co dała Grupie Auchan akwizycja sklepów Real w Polsce i w regionie?

- Dzięki temu przejęciu w regionie działa 250 hipermarketów, podczas gdy jeszcze 17 lat temu nie mieliśmy żadnego. Mamy teraz znacznie lepszą pozycję na rynku, wzmocniliśmy także nasz status w każdym kraju. Obecnie nasza firma zarządza siecią ponad 850 hipermarketów na całym świecie.

Co dało to przejęcie w kontekście polskiego rynku?

- Teraz jesteśmy siecią ogólnopolską. Myślę, że jest to bardzo dobre zarówno dla polskich konsumentów, jak i dla naszej marki. Szyld Auchan będzie bardziej widoczny, rozpoznawalny, a to duża wartość dodana. To jest też duża wartość dodana dla centrów handlowych, w których będziemy działać, podnosząc ich atrakcyjność dla klientów, najemców, właścicieli i potencjalnych inwestorów. Jest to też oczywiście duży plus dla naszych dostawców, bo mamy dużo większą skalę, która pozwoli rozwijać naszą współpracę, a im rozwijać firmy. Będziemy mogli zapewnić większą dostępność na półkach, większej liczby produktów.

Marek Szeib: Przed nami ogromne wyzwanie, które stoi przed zarządem Auchan, jak i pracownikami sklepów Real i Auchan. Musimy z dwóch przedsiębiorstw zbudować w najbliższych latach jedno, musimy znaleźć na to optymalny sposób. To ambitne, ale wykonalne zadanie i jestem przekonany, że nam się to uda. Warto podkreślić, że zmienia się równowagi sił w Polsce. Konsolidujemy naszą pozycję w czołówce największych firm handlowych w kraju. Prawdziwym wyzwaniem jest natomiast zbudowanie jednego przedsiębiorstwa Auchan z ok. 80 sklepami.

Cały wywiad czytaj tu 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.