66 proc. polskich firm rodzinnych chce zwiększyć sprzedaż na rynkach zagranicznych

37 proc. właścicieli polskich rodzinnych firm planuje przekazanie władzy w ciągu najbliższych 5 lat. Aż 66 proc. planuje zwiększyć swoją sprzedaż na rynkach zagranicznych w ciągu najbliższych lat, a kolejne 20 proc. chce utrzymać obecny poziom aktywności.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

66 proc. polskich firm rodzinnych chce zwiększyć sprzedaż na rynkach zagranicznych

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl (KW)

wnp.pl

27 lut 2015 9:27


Takie są wyniki "Badania firm rodzinnych" firmy doradczej PwC, przeprowadzonego w Polsce we współpracy z Instytutem Biznesu Rodzinnego.

Wśród przedsiębiorstw planujących sukcesję w nadchodzących latach, zdecydowana większość rozpatruje pozostawienie własności i władzy w rodzinie (75 proc.), 1/3 bierze pod uwagę sukcesję w ramach młodszego pokolenia ale przy wsparciu profesjonalnych menedżerów, a ok 10% zastanawia się nad sprzedażą lub wejściem na giełdę. Jak pokazują wyniki, w ponad połowie przedsiębiorstw rodzinnych objętych badaniem na polskim rynku rozstrzygnięta jest już kwestia wyboru następcy (60 proc.).

- Większość polskich przedsiębiorstw rodzinnych działa na rynku ponad 20 lat i są to często firmy zarządzane przez pierwsze pokolenie, dla którego sukcesja będzie pierwszą w historii. Przejmowanie prowadzenia firmy i przekazywanie jej wartości może zająć nawet kilka lat i powinno być dobrze przygotowane - komentuje Piotr Wyszogrodzki, partner i lider praktyki polskich firm prywatnych w PwC.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.