5 cech idealnego PR-owca. Klient nasz pan, ale...

• Aby stworzyć zgrany zespół, menedżerowie powinni dążyć do zrozumienia osobowości swoich pracowników.
• Model tzw. wielkiej piątki wyznacza właściwości osób niezbędne do efektywnej współpracy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

5 cech idealnego PR-owca. Klient nasz pan, ale...

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

2 mar 2016 9:18


Model oparty na tzw. wielkiej piątce Paula Costy i Roberta McCrae to coraz chętniej akceptowalny schemat pomagający zrozumieć środowisko pracy. Według badaczy, cechy osobowości zbliżone do lewej strony schematu są pozytywne. Natomiast te z prawej strony są mniej pożądane, a nawet szkodliwe.

Wielka piątka cech osobowości (Źródło: Prime Time PR) Wielka piątka cech osobowości (Źródło: Prime Time PR)

Czy ten wzór jest na tyle uniwersalny, że sprawdziłby się także w przypadku pracy w agencjach PR?

Ugodowość

Nie bez powodu analizę warto rozpocząć od ugodowości. Czyżby PR-owiec musiał się godzić na wszystko czego chce klient?

– Oczywiście, że nie – twierdzi Anna Gumowska, dyrektor Prime Time PR. – Ugodowość, według Costy i McCraeto przede wszystkim zdolność do utrzymywania dobrych stosunków z innymi. Czy nie na tym polega właśnie współpraca z prezesami firm lub działami marketingu? To wyjątkowa cecha, która czyni z nas ludzi uprzejmych, gotowych do dialogu i wybaczania, zrozumienia, a nawet dobroduszności – wyjaśnia.

W agencji jest wiele sytuacji, które wymagają któregoś z wymienionych zachowań. Doskonałym przykładem są projekty graficzne i znany fanpage „Grafik płakał jak projektował”, który prezentuje negatywne skutki zgadzania się ze wszystkimi żądaniami klientów. 

Przykładowy post z pangape'a GPJP. (Źródło: Facebook) Przykładowy post z pangape'a GPJP. (Źródło: Facebook)

Co prawda, graficy raczej nie uczestniczą w negocjacjach, ale trud pogodzenia koncepcji klienta ze strategią PR, to już sprawa całego zespołu.

Chyba coś w tym jest, skoro strona zgromadziła już ponad 160-tysięczną społeczność.

Sumienność

Świat PR-u bez sumienności, nie byłby już światem PR-u. Costa i MCrae definiują sumienność jako liczbę celów, na których koncentruje się dana osoba.

Zwiększenie liczby fanów do 2 tysięcy w ciągu miesiąca, obniżenie kosztów kliknięcia poniżej 15 groszy, podwojenie liczby followersów - to codzienność dla social media ninja w agencji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA