5 cech idealnego PR-owca. Klient nasz pan, ale...

0 0
5 cech idealnego PR-owca. Klient nasz pan, ale...
Otwartość to jedna z cech jakie decydują o skuteczności PR-owca. Na jej poprawę metodę miał Walt Disney (Fot.: commons.wikimedia.org)

• Aby stworzyć zgrany zespół, menedżerowie powinni dążyć do zrozumienia osobowości swoich pracowników.
• Model tzw. wielkiej piątki wyznacza właściwości osób niezbędne do efektywnej współpracy.

Model oparty na tzw. wielkiej piątce Paula Costy i Roberta McCrae to coraz chętniej akceptowalny schemat pomagający zrozumieć środowisko pracy. Według badaczy, cechy osobowości zbliżone do lewej strony schematu są pozytywne. Natomiast te z prawej strony są mniej pożądane, a nawet szkodliwe.

Wielka piątka cech osobowości (Źródło: Prime Time PR)
Wielka piątka cech osobowości (Źródło: Prime Time PR)

Czy ten wzór jest na tyle uniwersalny, że sprawdziłby się także w przypadku pracy w agencjach PR?

Ugodowość

Nie bez powodu analizę warto rozpocząć od ugodowości. Czyżby PR-owiec musiał się godzić na wszystko czego chce klient?

– Oczywiście, że nie – twierdzi Anna Gumowska, dyrektor Prime Time PR. – Ugodowość, według Costy i McCraeto przede wszystkim zdolność do utrzymywania dobrych stosunków z innymi. Czy nie na tym polega właśnie współpraca z prezesami firm lub działami marketingu? To wyjątkowa cecha, która czyni z nas ludzi uprzejmych, gotowych do dialogu i wybaczania, zrozumienia, a nawet dobroduszności – wyjaśnia.

W agencji jest wiele sytuacji, które wymagają któregoś z wymienionych zachowań. Doskonałym przykładem są projekty graficzne i znany fanpage „Grafik płakał jak projektował”, który prezentuje negatywne skutki zgadzania się ze wszystkimi żądaniami klientów. 

Przykładowy post z pangape'a GPJP. (Źródło: Facebook)
Przykładowy post z pangape'a GPJP. (Źródło: Facebook)

Co prawda, graficy raczej nie uczestniczą w negocjacjach, ale trud pogodzenia koncepcji klienta ze strategią PR, to już sprawa całego zespołu.

Chyba coś w tym jest, skoro strona zgromadziła już ponad 160-tysięczną społeczność.

Sumienność

Świat PR-u bez sumienności, nie byłby już światem PR-u. Costa i MCrae definiują sumienność jako liczbę celów, na których koncentruje się dana osoba.

Zwiększenie liczby fanów do 2 tysięcy w ciągu miesiąca, obniżenie kosztów kliknięcia poniżej 15 groszy, podwojenie liczby followersów - to codzienność dla social media ninja w agencji.

– Sumienność decyduje o tym, czy PR-owiec jest skuteczny - zaznacza Anna Gumowska. – Z tego względu niezwykle ważne jest raportowanie działań. Monitoring internetu, porównywanie ilości i jakości publikacji – to jeden z najważniejszych elementów naszej pracy– dodaje.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.