Sukces firmy zależy od zaangażowania pracujących w niej ludzi

Szefowie najlepszych firm, które uzyskują najwyższy poziom zaangażowania ludzi, pracują tygodniowo dziesięć godzin krócej niż prezesi firm z przeciętnymi wynikami biznesowymi i poziomem zaangażowania - mówi Edward Stanoch.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Sukces firmy zależy od zaangażowania pracujących w niej ludzi

PODZIEL SIĘ


Autor: Rafał Kerger

3 kwi 2013 8:02


Jak wygląda nowoczesne zarządzanie ludźmi?

Edward Stanoch, dyrektor zarządzający na Europę Wschodnią i szef europejskiej praktyki talent management w Aon Hewitt: Realizuje się ono w czterech wymiarach. Pierwszy dotyczy zarządzania efektywnością osobistą (leading yourself), czyli jak zarządzam samym sobą. Później patrzymy z perspektywy umiejętnego zarządzania innymi ludźmi (leading people). Kolejnym wymiarem jest zarządzanie zmianą. Dotyczy ono kryzysów wewnętrznych, zmian w organizacji czy wprowadzania jakiegoś nowego systemu w firmie. Ostatnim wymiarem jest zarządzanie biznesem, czyli swoim obszarem funkcjonalnym. Chodzi o to, aby pracodawca miał umiejętność efektywnej realizacji działań w określonym czasie.

Podczas naszego ostatniego badania okazało się, że szefowie najlepszych firm, które uzyskują najwyższy poziom zaangażowania pracowników, pracują tygodniowo dziesięć godzin krócej niż prezesi firm, które wykazują przeciętny poziom zaangażowania i przeciętne wyniki biznesowe. Reasumując - najważniejszym aspektem w nowoczesnym zarządzaniu ludźmi jest zaangażowanie ludzi.

Czyli mam rozumieć, że najpierw jest zaangażowanie i ono jest najważniejsze, a dopiero potem są pozostałe czynniki, które mogą pomóc w zoptymalizowaniu procesów zarządzania zasobami ludzkimi?

- Zaangażowanie jest miarą wynikową. Załóżmy sytuację, w której mamy stuosobowy zespół sprzedażowy, a poziom zaangażowania wynosi 30 procent, czyli nie jest wysokie. Teraz trzeba zrozumieć, gdzie ten potencjał jest zablokowany i jak go uwolnić.

Na początku jest diagnoza problemu, następnie ustalamy plan treningowy, czyli jak wprowadzić zmiany, aby problem zneutralizować. Należy uznać wskaźnik zaangażowania za istotny wskaźnik biznesowy, bo z każdym niezaangażowanym pracownikiem wiążą się koszty.

Co dokładnie rozumie pan przez zaangażowanie?

- Zacznijmy od tego, co oznacza dla organizacji zaangażowany pracownik. Po pierwsze taki pracownik wypowiada się pozytywnie o firmie, w której pracuje. Nie myśli o możliwościach, jakie na niego teoretycznie czekają poza firmą. Koncentruje się na pracy i chce w tej firmie pozostać.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA