Praca w internecie i e-commerce. Najbardziej pożądany kandydat? Handlowiec, specjalista obsługi klienta i trener biznesu w jednym

Szacuje się, że w 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce wzrośnie do 38 miliardów złotych, a to o 9 miliardów więcej niż w roku poprzednim. Branża rozwija się więc bardzo dynamicznie. Jak wygląda praca ludzi, zajmujących kluczowe stanowiska - czyli e-handlowców? Na jakie zarobki i benefity mogą liczyć? Jak wygląda zaś sytuacja specjalistów IT w branży? Czy w Polsce jest wielu menedżerów ds. zarządzania e-commerce? O tym wszystkim rozmawiają z PulsHR.pl Anna Misiewicz, odpowiadająca za HR w Ceneo oraz Krzysztof Rynkiewicz, odpowiadający w firmie za employer branding.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w internecie i e-commerce. Najbardziej pożądany kandydat? Handlowiec, specjalista obsługi klienta i trener biznesu w jednym

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

11 sty 2016 9:21


Czym różni się praca e-handlowca od pracy tradycyjnego przedstawiciela handlowego?

Anna Misiewicz, osoba odpowiadająca za HR w Ceneo: – Zarówno praca, jak i kompetencje handlowców i e-handlowców mają punkty wspólne. Niezależnie od branży, profesjonalny sprzedawca musi mieć wysoko rozwinięte umiejętności miękkie, m.in.: komunikatywność i odporność na stres. Musi dobrze znać techniki negocjacji, a także odpowiednio zarządzać swoim czasem.

Istnieją jednak pewne różnice. Branża e-commerce rozwija się wyjątkowo szybko, wymusza to na handlowcach większą elastyczność i nieustanny rozwój. Ich praca nie ogranicza się do jednego czy kilku produktów – portfolio e-handlowców często się zmienia i ciągle powiększa. E-handlowcy muszą posiadać szeroki zakres wiedzy na temat trendów w internecie. Muszą też sporo wiedzieć o poszczególnych branżach, sezonowości oraz zasadach funkcjonowania e-sklepów i platform e-commerce. Powinni też znać podstawy analityki internetowej i efektywnościowej. W branży e-commerce nie ma czasu na nudę.

Podsumowując, e-handlowiec musi łączyć w sobie trzy funkcje: handlowca, specjalisty obsługi klienta i trenera biznesu, który uczy sklepy wykorzystywać cały arsenał narzędzi z oferty i przekładać je na zyski swojej firmy.

Trudno znaleźć dobrego e-handlowca?

AM: – W e-commerce nie wystarczy standardowa znajomość technik i smykałka do sprzedaży. E-handlowcy muszą być wyspecjalizowani pod kątem branży i analityki internetowej. W związku z tym trudniej znaleźć kandydatów na rynku pracy, a proces rekrutacji często bywa długotrwały. Jesteśmy jednak na to przygotowani – jeśli widzimy w kimś sprzedażowy talent i technologiczną smykałkę, szkolimy go sami.

Co motywuje e-handlowców?

AM: – Niewątpliwie motywujące są dobre perspektywy rynku e-commerce oraz prestiż pracy dla drugiego co do wielkości serwisu zakupowego w Polsce. Ważna jest także dla nich możliwość pracy dla największych firm i prestiżowych marek. Istotny jest również fakt, że handlowcy mają realny wpływ na kształt ofert oraz funkcji serwisu. Podczas spotkań z pracownikami innych działów dzielą się swoimi uwagami i opiniami.

Motywacją dla naszych pracowników są również specjalistyczne szkolenia, udział w branżowych eventach, bogaty pakiet socjalny oraz wynagrodzenie.

O jakich szkoleniach mowa?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.