Nie tylko magister, ale również piekarz czy wędliniarz może zostać menedżerem w Carrefourze

– 25 proc. naszej kadry to ludzie młodzi do 30. roku życia. Ciągle pracujemy nad tym, jak zachęcić młodych do pracy w korporacji – mówi Justyna Orzeł, dyrektor zasobów ludzkich Carrefour Polska.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Nie tylko magister, ale również piekarz czy wędliniarz może zostać menedżerem w Carrefourze

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

30 kwi 2015 4:32


Ruszyła pierwsza edycja programu „Smak kariery”, skierowanego do młodych. Skąd wziął się pomysł?

Justyna Orzeł, dyrektor zasobów ludzkich Carrefour Polska: – Celem programu edukacyjnego „Smak kariery”, realizowanego przez Carrefour Polska, jest zachęcenie młodych ludzi do rozwoju zawodowego w branży handlowo-spożywczej. Chcemy im pokazać szerokie możliwości rozwoju, ale również wzmocnić kompetencje zawodowe naszych pracowników – tych, których kwalifikacje nie są poświadczone certyfikatem. Działamy długofalowo, dlatego program skierowany jest nie tylko do studentów i absolwentów szkół wyższych, ale także do uczniów gimnazjów i szkół zawodowych.

Mają państwo problemy z rekrutacją wykwalifikowanych pracowników niższego szczebla?

– Obecnie liczba osób na rynku, które mają tego rodzaju kompetencje, jest ograniczona. Prowadzony przez nas program ma zapewnić, że za rok czy dwa, w dalszym ciągu będziemy mieli stałą obsadę pracowników, którzy będą znali te zawody i chcieli je wykonywać.

Z drugiej strony Carrefour jako firma odpowiedzialna społecznie chce inwestować i waloryzować zawody, które są ciekawą alternatywą dla młodych ludzi niewybierających się na studia. Ponadto uważamy, że warto inwestować w młodych ludzi, którzy uczą się w szkołach zawodowych i promować zawody obecnie deficytowe, bo są one bardzo społecznie potrzebne. Dlatego w wybranych szkołach, tworzymy klasy patronackie oraz dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem, które mamy w Carrefour.

No właśnie, młodzi nie chcą iść do zawodówek. Jak ich zachęcić?

– Cieszy nas ogromnie ogłoszony w ubiegłym roku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Rok Szkoły Zawodowców. Inaugurująca go kampania z hasłem #dobryZAWODnik, jest skierowana do gimnazjalistów, którzy stoją przed wyborem kolejnego szczebla edukacji. Jak wynika z danych GUS, najbardziej popularne wciąż pozostaje liceum, w dalszej kolejności technikum, a dopiero na samym końcu uczniowie decydują się podjąć naukę w zasadniczych szkołach zawodowych, dlatego działania należy rozpoczynać już na poziomie szkół gimnazjalnych.

W ramach programu „Przepis na mistrza” chcemy spotkać się z rodzicami gimnazjalistów, by pokazać im rzeczywiste możliwości pracy we wspomnianych zawodach. Trzeba uświadomić opiekunom, że nie tylko studia mogą być gwarancją dobrego startu w życiu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA