Nie mam wrażenia, by Polacy byli skupieni na pieniądzach

Polscy pracownicy powinni popracować nad otwartą i szczerą informacją zwrotną oraz znajomością języków obcych. Nie zauważyłem, by Polacy często narzekali - mówi Tom Dewaele, wiceprezes ds. HR w Unilever na Europę Środkowo-Wschodnią.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nie mam wrażenia, by Polacy byli skupieni na pieniądzach

PODZIEL SIĘ


Autor: Bartosz Dyląg

14 sty 2014 5:47


Jak wśród menedżerów wysokiego szczebla traktowana jest praca w Europie Środkowo-Wschodniej?

Tom Dewaele, wiceprezes ds. HR w Unilever na Europę Środkowo-Wschodnią: Z punktu widzenia naszej firmy Europa Środkowo-Wschodnia nie jest niczym szczególnym. To jeden z wielu regionów, w których prowadzimy działalność.

Nieco inaczej wygląda to z osobistego punktu widzenia. Moi koledzy nie dowierzali, że jadę pracować w Polsce. Wydawało im się, że w porównaniu z Europą Zachodnią, wasz kraj jest bardzo zacofany. Zmienili to przekonanie po tym, jak mnie tu odwiedzili.

W Unilever bardzo ważny jest rozwój osobisty pracowników. Wychodzimy z założenia, że w przypadku kierownictwa doskonale realizuje się on przez umożliwianie pracy w różnych częściach świata, dlatego pilnujemy, by menedżerowie nie pracowali wyłącznie w krajach macierzystych.

Sam jestem przykładem tego, jak rozwój osobisty jest stymulowany przez pracę w miejscu, gdzie rozmawia się w nieznanym języku, panują nieznane zwyczaje. Dla Unilevera bardzo ważna jest różnorodność, nie tylko płciowa czy wiekowa, ale też kulturowa. Praca w różnych częściach świata pomaga ją budować. Jestem Belgiem, byłem odpowiedzialny za HR w różnych regionach i krajach. Teraz w Polsce moim szefem jest Holender.

Unilever wygrywa rankingi na najbardziej pożądanego pracodawcę. To efekt employer brandingu?

- Zdecydowanie jest to element naszych ambicji. Bardzo dążymy do tego, by być postrzeganym jako bardzo dobry pracodawca. Nie osiągnęliśmy jeszcze w tym zakresie wszystkiego, ale uważam, że robimy postępy.

Dwoma głównymi filarami naszej strategii budowy wizerunku atrakcyjnego pracodawcy są program Unilever Future Leaders Programme (UFLP) oraz program wakacyjnych staży, który ma zapoznać studentów z naszą firmą. Często zdarza się, że po jego zakończeniu, stażysta zostaje zatrudniony i staje się częścią firmy.

Bardzo zależy nam na tym, by maksymalnie zbliżyć się do ludzi, których chcemy zatrudnić, dla których chcemy stać się atrakcyjnym pracodawcą. Staramy się być blisko studentów, stąd nasze kontakty na wyższych uczelniach i działający tam program ambasadorów, który ma kreować wizerunek naszej firmy jako atrakcyjnego miejsca dla przyszłych pracowników. Wspomniany program UFLP z kolei ma wykształcić naszych przyszłych liderów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.