Na tym jednym rynku ścierają się doradcy HR, agencje PR i agencje reklamowe

Stoły do piłkarzyków, wiecznie pełna lodówka, z której pracownicy mogą korzystać do woli, monitorowanie opinii w sieci... O współczesnych kampaniach employer brandingowych i tym rynku opowiada Szymon Sikorski, szef agencji Publicon i prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Na tym jednym rynku ścierają się doradcy HR, agencje PR i agencje reklamowe

PODZIEL SIĘ


Autor: Rafał Kerger

6 cze 2013 22:13


Nie uważasz, że employer branding w dzisiejszych czasach to dość łamana teoria? Nie ma sensu, aby pracodawca się reklamował na dużą skalę, gdy bezrobocie rośnie... Ludzie i tak przyjdą.

- Po pierwsze nie mogę zgodzić się z tezą, że bezrobocie rośnie, a już na pewno nie w dużych miastach. Przykładowo jeśli chodzi o informatyków, to w miastach takich jak Wrocław bezrobocia nie ma. Tam dobry programista jest na wagę złota. W obrębie miasta są zlokalizowane takie firmy jak HP Polska, Google, Nokia, Siemens czy Microsoft. Firmy te proponują wiele darmowych szkoleń, organizują konferencje, zapewniają niezłe świadczenia. Oprócz tego oferują bardzo przyzwoite pensje. Wszystko po to by zyskać pracowników...

Employer branding wiąże się zresztą także z utrzymywaniem ludzi w firmie.Więc działy HR coraz częściej zajmują się tym, aby pracownicy czuli się komfortowo w miejscu pracy.

Należy też pamiętać, że niezadowolony pracownik ma możliwość wyrażenia swojej opinii w sieci. A poszukujący pracy będzie chciał zweryfikować wiarygodność wybranych pracodawców, szukając informacji w internecie. Employer branding ma również zapobiegać sytuacjom, gdzie byli pracownicy wygłaszają negatywne opinie o firmie, a kandydaci się o nich dowiadują. Obecnie opinia pracownika jest dla pracodawcy bardzo ważna - właściwie najważniejsza.

Zrozumiałem, że employer branding to szeroki obszar. Ale nie odpowiedziałeś na zawoalowane pytanie, czy dla usługodawców organizujących akcje typu employer branding jest dziś dobry czas? 

Powiedziałbym tak - to jest ciągle jeszcze zjawisko nowe i nie jest obecne we wszystkich miastach. Agencje takie jak nasza, przede wszystkim konkurują o klienta z innym agencjami PR-owymi i doradcami HR. A oprócz tego jeszcze z agencjami reklamowymi. Konkurencja o zlecenia jest więc duża...

Na szczęście pracodawcy agencjom bardzo często zlecają takie kampanie, nie robią ich sami, ponieważ liczą z naszej strony na świeżość pomysłu.

Na czym dokładnie polegają narzędzia employer brandingowe?

To bardzo otwarta kwestia... Można robić różnego rodzaju raporty, organizować dni otwarte, konferencje. Coraz więcej firm angażuje się w akcje społeczne, po to aby być postrzeganym jako organizacja odpowiedzialna.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

oldhr 2013-06-10 11:18:46

Employer branding jest pomysłem na zarabianie kasy przez doradców. To nikomu w Polsce nie jest dziś potrzebne. A tytuł trafny. Wystarczy zerknąć na strony takich firm, a nie pisać jakie to wielkie agencje ebowe mamy

EBpraktyk 2013-06-10 09:43:08

Zgadzam się z poprzednim komentarzem: employer branding to nie wydumane eventy i aplikacje na Facebooku przygotowywane przez agencje "od wszystkiego" tylko całościowa strategia budowania wizerunku firmy jako pracodawcy. Należy w niej uwzględnić zarówno internal, jak i external branding... Agencje PR, które oferują usługi w zakresie EB, skupiają się wyłącznie na "zewnętrznościach". Panu ekspertowi zalecam więcej pokory, nie tylko w tym temacie...

EBfan 2013-06-07 19:14:38

Employer branding jest w Polsce dziedziną młodą. Jako branża (bo o tak owej z pewnością możemy już zacząć mówić) również coraz mocniej się rozwija (i nie jest prawdą, że na rynku EBowym konkurują ze sobą agencje PR i rekrutacyjne, bo są już w Polsce i agencje stricte EBowe i konsultanci zajmujący się tylko tym obszarem). Oczywiście branża z pewnością cierpi jeszcze na choroby wieku dziecięcego jednak robi naprawdę wiele, aby popularyzować ideę EB i tego, z czym employer branding "się je". Niestety tego typu wywiady nie tylko branży EB nie pomagają, ale najzwyczajniej jej szkodzą. Mam dwie rady. Dla redakcji - są Państwo młodym portalem HRowym dlatego naprawdę warto zadbać o wartość merytoryczną publikowanych materiałów, bo publikowanie czegoś takiego nie mieści się w żadnych standardach. Dla autora wypowiedzi - przed wywiadem proszę się zawsze zastanowić, czy się Pan zna na tym, o czym ma Pan mówić...

REKLAMA