Google, start-up: W jaki sposób można uzyskać pomoc?

- Pomysł i wiara w sukces są na pewno bardzo ważne, ale oprócz tego warto dobierać dobrych partnerów, którzy pomogą nam rozwinąć biznes, nie tylko od strony finansowej, ale także - a może przede wszystkim - wesprą nas doświadczeniem biznesowym - mówi w rozmowie z PulsHR.pl Michał Kramarz, head of Startups, Export & Entrepreneurship Development w Google.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Google, start-up: W jaki sposób można uzyskać pomoc?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

7 lip 2016 7:25


Statystyki są nieubłagane. Większość start-upów upada. Na czym najczęściej wykładają się młodzi?

Michał Kramarz, head of Startups, Export & Entrepreneurship Development w Google: - Powodów jest wiele, ale jednym z głównych jest na pewno zbyt mały lub po prostu brak rynku dla produktu/usługi które tworzą, dlatego staramy się wspierać start-upy na etapie skalowania biznesu, pomocy w znalezieniu odpowiednich rynków i dobrej segmentacji klientów, tak, aby dobrze zrozumieć swojego potencjalnego klienta, znaleźć rynek na którym będzie ich najwięcej i zbudować skalę, która pozwoli na dynamiczny rozwój biznesu.

Co zatem jest niezbędne, by osiągnąć sukces?

- Pomysł i wiara w sukces są na pewno bardzo ważne, ale oprócz tego warto dobierać dobrych partnerów, którzy pomogą nam rozwinąć biznes, nie tylko od strony finansowej, ale także - a może przede wszystkim - wesprą nas doświadczeniem biznesowym. Nie unikniemy też na pewno błędów, ale kluczem jest to, aby na nich budować swoje doświadczenie, wyciągać wnioski i się rozwijać.

W jaki sposób Google wspiera start-upy?

- W Polsce wspieramy start-upy na dwóch głównych płaszczyznach. Z jednej strony to Google for Entrepreneurs, w ramach którego funkcjonuje Campus Warsaw, a więc fizyczna przestrzeń oraz społeczność z Europy Środkowo-Wschodniej dla której Campus organizuje ciekawe wydarzenia, mentoring, spotkania z akceleratorami i funduszami VC.

Z drugiej strony to zespół Startups, Export & Entrepreneurship Development (SEED), który w ramach biznesowego ramienia Google wspiera start-upy na etapie post seed/early stage w rozwijaniu kompetencji analityki online, a przede wszystkim w skalowaniu rozwiązań tworzonych przez start-upy na globalne rynki - przy wykorzystaniu narzędzi Google takich jak Google Analytics czy AdWords.

W jaki sposób można uzyskać pomoc?

- Niezależnie od etapu, na jakim start-up się znajduje, warto dołączyć do Campus Warsaw – zapisując się do społeczności na stronie kampusu.

Jeśli chodzi o projekty, które są już na etapie skalowania biznesu, to najlepszym kontaktem będzie zespół SEED do którego można dotrzeć pisząc bezpośrednio do nas (np. poprzez LinkedIn) ale również poprzez społeczność Campusu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.