Donośne echo po szkoleniu

- Od innych metod szkoleniowych różni się tym, że uczestnicy kursu sami oceniają jego wyniki i dozują liczbę oraz częstotliwość powtórzeń. A zapamiętywalność materiału wzrasta nawet do 70 proc. - twierdzi Grzegorz Krzeszowiak, wiceprezes zarządu Centrum Kreowania Liderów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Donośne echo po szkoleniu

PODZIEL SIĘ


Autor: Anna Goc

22 lut 2013 23:36


"Echo szkolenia" nazywacie narzędziem informatycznym, wspierającym proces kształcenia. Czym różni się od tradycyjnych szkoleń?

Grzegorz Krzeszowiak, wiceprezes Centrum Kreowania Liderów, twórca systemu Echo szkolenia: Scenariusz tradycyjnego szkolenia można (oczywiście w dużym uproszczeniu) przedstawić krótko: przeprowadza się badanie potrzeb szkoleniowych, następnie trener prowadzi zajęcia z uczestnikami kursu, a po ich zakończeniu rozdaje materiały. W rezultacie uczestnicy szkolenia są zostawieni sami sobie, a wiedza w krótkim czasie „ulatnia się”. Echo szkolenia to system informatyczny, który łączy formę tradycyjnego szkolenia z pracą samodzielną w domu przed komputerem.

Z badań przeprowadzonych na temat skuteczności szkoleń wynika, że po około dwóch miesiącach od zakończenia szkolenia, większość uczestników w najlepszym przypadku pamięta około 20 proc. materiału. To niewiele.  Echo szkolenia, którego celem jest skuteczne przyswojenie wiedzy przekazywanej podczas szkoleń, jest naszą odpowiedzą na ten problem.

To dobre rozwiązanie dla młodego pokolenia, które lubi pracę z komputerem. A co ze starszymi osobami, które biorą udział w szkoleniu?

System został stworzony w taki sposób, aby jego obsługa była jak najbardziej intuicyjna. Jestem przekonany, że nawet osoby o podstawowej wiedzy z zakresu obsługi komputera poradzą sobie z łatwością. Mam oczywiście świadomość, że osoby młodsze, na co dzień korzystające z nowinek technicznych, będą dużo chętniej sięgały po tego typu rozwiązania, jednak w przypadku Echa szkolenia najistotniejsza  będzie tak naprawdę chęć i determinacja do utrwalenia zdobytej wiedzy. A tu już nie wiek, a charakter jest kluczowy.

System szkoleniowy opiera się w dużej mierze na samoocenie uczestnika szkolenia. To dość nowatorskie podejście w myśleniu o pracownikach.

Myślę, że każdy z nas aby osiągnąć pozytywne rezultaty w nauce, musi być krytyczny jednocześnie obiektywny w stosunku do swojej wiedzy. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie skutecznie przyswoić wybrany zakres materiału. Ucząc się w tradycyjny sposób, najwięcej uwagi poświęcamy tym zagadnieniom, które opanowaliśmy w najmniejszym stopniu. Podobnie działa mechanizm naszego systemu. Jest tylko jeden warunek aby był on skuteczny, oceniając swoją wiedzę musimy być obiektywni.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA