CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe

- Bez społecznej odpowiedzialności biznesu firma może stracić nie tylko klientów, ale też być mniej atrakcyjna dla wykształconych i utalentowanych pracowników - mówi Magdalena Rędziniak, dyrektor ds. CSR w Orange Polska.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

12 maj 2014 6:02


Coraz więcej firm, również tych mniejszych, podejmuje działania społecznie odpowiedzialne. Czy i w jaki sposób może być to opłacalne dla biznesu?

Magdalena Rędziniak, dyrektor ds. CSR w Orange Polska: Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się już nie tylko szlachetnym wyborem film, ale także pewnego rodzaju wymogiem związanym z oczekiwaniem społecznym. Brak dialogu z interesariuszami, ignorowanie ich potrzeb i oczekiwań może skutkować słabszą pozycją konkurencyjną i mniejszymi udziałami w rynku. Firma może stracić nie tylko klientów, ale być też mniej atrakcyjna dla wykształconych i utalentowanych pracowników.

Jednak CSR to nie tylko działanie mające przeciwdziałać społecznym kryzysom firmy. Praktyka ta kompleksowo wdrożona do strategii przynosi długofalowe korzyści, także finansowe. Jednym z obszarów strategii CSR w Orange Polska jest integracja cyfrowa, która skupia się na dostępie do nowych technologii dla osób starszych i niepełnosprawnych. W dzisiejszych czasach, kiedy mamy do czynienia ze zjawiskiem starzenia się społeczeństwa, firma powinna odpowiedzieć na potrzebę społeczną dostępu do nowych technologii dla tej grupy osób. Jest to dla niej także szansa biznesowa, ponieważ dzięki takim działaniom może zyskać nową grupę klientów.

Dzisiaj konsumenci stają się coraz bardziej świadomi polityki biznesowej przedsiębiorstw. Zwracają większą uwagę na etyczne prowadzenie biznesu, wymagają od firm coraz więcej. Jesteśmy przekonani, że dbałość Orange o kwestie bezpieczeństwa dzieci w internecie, zmniejszanie śladu środowiskowego dzięki recyklingowi nieużywanych telefonów komórkowych, dbanie o pracowników, a także walka z wykluczeniem cyfrowym są przez konsumentów zauważane.

W CSR wpisują się również wolontariaty. Jak zatem odróżnić firmę, która jest faktycznie społecznie odpowiedzialna, od tej, która podejmuje pewne, powiedzmy sobie - dobroczynne inicjatywy?

- Społeczna odpowiedzialność biznesu zakłada długofalowe działanie oparte na strategicznym podejściu. Inicjatywy CSR powinny być poparte dialogiem z najważniejszymi grupami interesariuszy. Na podstawie ich potrzeb i oczekiwań firma powinna zbudować strategię CSR, która jest zgodna ze specyfiką branży w jakiej funkcjonuje i z jej celami biznesowymi.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA