Bestry: BPO zatrudnia młodych, bo nie mają żadnych uprzedzeń i złych nawyków

– Aby utrzymać i ugruntować polską siłę centrów usług wspólnych, potrzebna jest zmiana mentalności i myślenie kategoriami firm międzynarodowych – mówi Krystian Bestry, CEO Adaptive Solutions & Advisory Group.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Bestry: BPO zatrudnia młodych, bo nie mają żadnych uprzedzeń i złych nawyków

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

27 maj 2015 10:29


Jeszcze kilka lat temu o lokowaniu centrów usług SSC/BPO w Polsce decydowały głównie niskie koszty pracownicze. Czy teraz jest inaczej?

Krystian Bestry, CEO Adaptive Solutions & Advisory Group, wiceprezes ds. PR & marketingu w ABSL: – I tak, i nie. Koszty funkcjonowania centrów biznesowych w Polsce są sporo niższe niż w Europie Zachodniej czy w Skandynawii. Ten aspekt niewątpliwie jest naszą zaletą. Jednocześnie istnieje wiele krajów, które są w stanie zaproponować jeszcze mniejsze koszty, w szczególności kraje azjatyckie.

To jednak nie jedyny atut naszego kraju. Inwestorów do Polski przyciągają kwalifikacje pracowników i statystyki. Inwestor szukający miasta, w którym mógłby ulokować swój biznes, trafia w Polsce na solidne dane statystyczne, które mu pokazują, że w danym regionie może liczyć na wielotysięczną rzeszę pracowników mających branżowe doświadczenie.

Co zatem wyróżnia polskich pracowników?

– Zdecydowanie naszym walorem jest przedsiębiorczość i pracowitość. Polacy wykazują duże zaangażowanie i dają z siebie bardzo wiele. Cechy te doceniają zagraniczni inwestorzy, choć do niedawna w wielu krajach Europy krążyły negatywne opinie na temat polskich pracowników, nawiązujące do Greków czy Włochów.

Kompetencje kadry są magnesem dla inwestorów, a jednak branża BPO to głównie młodzi. Dlaczego?

– Faktycznie w sektorze usług biznesowych przeważają ludzie młodzi, jednak średnia wieku rośnie wraz z rozwojem branży BPO w Polsce. Jeszcze pięć lat temu wynosiła 25 lat, dziś – 30.

Firmom, które w ostatnich latach rozpoczęły działalność w Polsce, nie zależy tylko i wyłącznie na efektywności młodych, która jest bardzo wysoka w sektorze BPO. Spółki szukają pracowników, których mogą sami sprofilować według własnych potrzeb. Młodzi nie mają żadnych uprzedzeń i nawyków nabytych u poprzednich pracodawców. Ich umysły są otwarte, dlatego są w stanie przedstawić nowe pomysły dotyczące realizacji coraz bardziej skomplikowanych procesów, którymi zajmują się centra biznesowe.

Drugi powód jest związany ze znajomością języka obcego, która jest niezwykle istotna w branży, ponieważ jest spoiwem komunikacyjnym w multinarodowych zespołach. Około 20 proc. zatrudnionych w firmach z sektora to pracownicy ściągani z zagranicy. To właśnie młodzi władają biegle językiem angielskim. Dodatkowo znają drugi język obcy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

KorpoLudek 2015-05-30 09:52:56

"Młodzi nie mają żadnych uprzedzeń i nawyków nabytych u poprzednich pracodawców. Ich umysły są otwarte," dlatego latwo im wyprac mozg.