Wynagrodzenia w public relations: Sprawdź ile zarabia PR-owiec

Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i specjalista ds. PR – który zarabia więcej? Dowiecie się z raportu płacowego AG Test HR.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Wynagrodzenia w public relations: Sprawdź ile zarabia PR-owiec

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

www.raportplacowy.pl

16 cze 2015 4:12


Jak wynika z raportu płacowego AG Test HR „Jesień 2014”, co czwarty specjalista ds. komunikacji wewnętrznej, który odpowiada za koordynowanie przepływu informacji w firmie, może liczyć każdego miesiąca na pensję nie mniejszą niż 5755 zł brutto, a 25 proc. otrzymuje wynagrodzenie nie większe niż 5417 zł brutto. Mediana wynagrodzeń na tym stanowisku wynosi 5423 zł brutto. Oznacza to, że od wiosennej edycji badania wynagrodzenia specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej wzrosły o 658 zł.

Czytaj też: E-mail umiera. Czas na nowe narzędzia komunikacji w firmach

Kształtowanie wizerunku firmy bardziej opłacalne

Więcej od specjalisty ds. komunikowania wewnętrznego zarabia specjalista ds. PR, który odpowiada za kształtowanie wizerunku firmy zgodnie z przyjętą strategię PR. Jednak w porównaniu do specjalisty ds. komunikowania, PR-owiec zanotował mniejszą podwyżkę wynagrodzeń w porównaniu do wiosennej edycji badania, bo o 555 zł.

Mediana wynagrodzeń na stanowisku specjalisty ds. PR wynosi wg jesiennego raportu AG Test HR 6158 zł brutto. Co czwarty zatrudniony na tym stanowisku otrzymuje pensję nie mniejszą niż 6890 zł brutto miesięcznie, a 25 proc. otrzymuje wynagrodzenie nie przekraczające 4090 zł brutto.

Publc relations ma już swój PR

Nie tylko zarobki poprawiają się w branży public relations, ale również jej wizerunek. Coraz mniej osób utożsamia ją z czarnym PR. Zawód PR-owca jest też coraz lepiej rozpoznawany.

– Przyglądamy się branży public relations od wielu lat i widzimy olbrzymie zmiany wizerunkowe – mówi dla Newserii Paweł Sanowski, prezes Instytutu Monitorowania Mediów. – Minęły już czasy, kiedy znajomi PR-owcy mówili, że muszą tłumaczyć swojej rodzinie i znajomym, czym się zajmują, co to jest za zawód. Teraz już wszyscy wiedzą – dodaje.

Jak wynika z danych IMM, w ostatnim roku ukazało się około 150 tys. publikacji dotyczących branży PR. Najwięcej wzmianek pojawiło się w internecie oraz na portalach społecznościowych (łącznie ponad 110 tysięcy). Wśród tych ostatnich najaktywniejszym źródłem okazał się Facebook (prawie 40 tysięcy publikacji) oraz Twitter (ponad 11 tys.). W pozostałych mediach liczba wzmianek oscylowała w granicach kilku tysięcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

operator wózka z radzymina 2015-06-16 15:23:52

W coca-coli to PRówa ma 30 K PLN + audi+ premia +......etc

REKLAMA