Prywatna opieka medyczna, kursy językowe, karty sportowe. Te benefity są na topie

Oferta świadczeń pozapłacowych jest coraz większa i stale się rozwija. Ale czy spełnia rolę motywacyjną?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Prywatna opieka medyczna, kursy językowe, karty sportowe. Te benefity są na topie

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

15 wrz 2016 15:16


Wraz ze zmianami na rynku pracy, zmienia się postawa kandydatów. Dziś nie liczy się tylko pensja, ale również to, czy firma zaproponuje im coś ekstra – a im ciekawszy system świadczeń pozapłacowych, tym większa atrakcyjność potencjalnego miejsca pracy. W związku z tym mają względem pracodawców coraz większe oczekiwania i wybierają miejsce zatrudnienia analizując nie tylko płacę i zakres obowiązków, ale również programy motywacyjne.

Jak pokazuje przygotowany przez firmę rekrutacyjną Grafton i Sodexo Benefits Rewards Services raport „Rynek Świadczeń 2016 oczami pracowników” ponad 40 proc. badanych zmieniając pracę zwraca uwagę nie tylko na pensję, ale i na ofertę dodatków pozapłacowych.

Co piąty pracownik przyjąłby ofertę pracy z niższym wynagrodzeniem niż do tej pory, ale z bogatszą ofertą świadczeń, a co drugi zmieniłby pracę i przeniósł się do mniejszej firmy pod warunkiem otrzymania bogatszego pakietu dodatków pozapłacowych. To dobra informacja zwłaszcza dla tych przedsiębiorstw, których nie stać na konkurowanie płacą o pracowników z dużymi podmiotami.

Co dawane, a co oczekiwane

Z badania wynika, że zatrudnieni najczęściej chcieliby otrzymywać od pracodawców prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie kursów językowych, karty sportowe oraz możliwość pracy zdalnej. Wielu chętnie korzystałoby z kart lunchowych oraz biletów na wydarzenia kulturalne.

Ważne są również dodatkowe dni wolne oraz możliwość otrzymania dofinansowania dojazdów do pracy. Ale pracownicy przyznają, że oferta świadczeń pozapłacowych coraz częściej rozmija się z ich faktycznymi oczekiwaniami.

Prywatna opieka medyczna to jeden z najbardziej pożądanych przez pracowników benefitów. (Fot. Fotolia) Prywatna opieka medyczna to jeden z najbardziej pożądanych przez pracowników benefitów. (Fot. Fotolia)

Rozdźwięk pomiędzy ofertą świadczeń a realnymi potrzebami pracowników pokazuje stosunkowo wysoki odsetek respondentów, którzy twierdzą, że nie korzystają w pełni z propozycji pracodawcy. Ponadto firmy nie monitorują wykorzystywanych dodatków, nie mają więc wiedzy czego pracownicy potrzebują. Oznacza to, że świadczenia nie spełniają swojej motywacyjnej roli i mimo dobrych intencji, pracodawcy nie tylko tracą pieniądze, ale i nie otrzymują zwrotu z tej inwestycji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA