PR-owiec, marketingowiec - zawód modny, ale czy godny?

Okres letnio-jesienny to czas naboru kandydatów do szkół wyższych w całej Polsce. Studia na kierunkach około marketingowych, PR-owych i dziennikarskich wciąż uchodzą za te, na które bardzo trudno się dostać, ze względu na dużą liczbę osób przypadającą na jedno miejsce. Czy jednak rynek ten nie jest już przesycony? A może zawód ten jest po prostu przereklamowany?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

PR-owiec, marketingowiec - zawód modny, ale czy godny?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

10 paź 2013 11:07


Z ostatnich danych pochodzących z Raportu Płacowego Advisory Group TEST Human Resources, sporządzonego wiosną 2013, wynika, iż specjalista ds. PR wcale nie jest najlepiej opłacanym stanowiskiem w tej dziedzinie. Średnio zarabia on 5 868 zł brutto miesięcznie.

Specjaliści o zawężonym polu działania, zajmujący się komunikacją wewnętrzną w firmach mogą liczyć na około 4 763 zł brutto. Prawie tyle samo zarobił specjalista
ds. marketingu.

Jak się okazuje, najwięcej jednak zarobili specjaliści o bardzo konkretnym, kierunkowym zorientowaniu - specjaliści ds. marki i produktu. Stawka na tym stanowisku to średnio 6 304 zł miesięcznie brutto.

Nie inaczej jest również na stanowiskach kierowniczych tych specjalizacji. Kierownik ds. marketingu może liczyć na 8 874 zł brutto miesięcznie. Kierownik ds. marki i produktu natomiast zarobi średnio 11 061 zł.

Badania te potwierdzają swego rodzaju trend na zmianę modelu zarządzania z procesowego na projektowy i ukierunkowanie stricte na cele, który wykształcił się
w ostatnim czasie, i który jest bardzo wysoko ceniony w branży marketingowej.

Sprawiło to, iż specjalista w tej konkretnej dziedzinie jest najlepiej opłacalnym stanowiskiem spośród wielu pokrewnych. Manager produktu to zawód stosunkowo młody, ale już bardzo wysoko ceniony. Wybierając kierunek studiów warto zainteresować się kwestią przyszłych wynagrodzeń, pamiętając jednak, iż „nie od razu Rzym zbudowano" i liczyć się z koniecznością przebycia długiej drogi na szczyt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA