Ponad połowa pracowników jest zadowolona z benefitów. Które są najpopularniejsze?

Aż 75 proc. firm oferowało w ubiegłym roku świadczenia pozapłacowe. Przyznawały je głównie wielkie przedsiębiorstwa – 9 na 10 firm zatrudniających powyżej tysiąca osób prowadziło politykę benefitową. Tymczasem tylko co drugie mikroprzedsiębiorstwo przyznawało pracownikom takie świadczenia.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Ponad połowa pracowników jest zadowolona z benefitów. Które są najpopularniejsze?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

31 lip 2014 9:46


Z badań przeprowadzonych przez firmę Sedlak & Sedlak wynika, że do najpopularniejszych benefitów oferowanych w 2014 roku zalicza się podstawową opiekę medyczną - otrzymywał ją co drugi pracownik objęty programem świadczeń pozapłacowych. Pracownicy często otrzymywali także możliwość wykorzystywania telefonu służbowego do rozmów prywatnych oraz karnety na zajęcia sportowe (43 proc.).

Czytaj też: Nie tylko pensja motywuje pracownika. Co jeszcze?

Z kolei co trzeci zatrudniony dysponował służbowym laptopem, z którego mógł korzystać także poza pracą. Wśród osób, które nie otrzymywały w ubiegłym roku od pracodawcy żadnych dodatkowych świadczeń najbardziej pożądanym benefitem były zajęcia sportowe.

A jaką wartość mają otrzymywane pakiety świadczeń? Najczęściej pracownicy wyceniali go na kwotę do 200 zł (28,4 proc.). Jedna czwarta z nich uznała, że ich świadczenia są warte między 201 a 400 zł. Na benefity o wartości powyżej 800 zł wskazało niecałe 23 proc. ankietowanych.

Czytaj też: Benefity w Europie? W Belgii rządzi samochód służbowy, w Turcji vouchery na lunch

Benefity, które oferują pracodawcy są dość dobrze dopasowane do potrzeb pracowników. Ponad połowa (57 proc.) osób była „raczej zadowolona" z otrzymywanych świadczeń pozapłacowych, choć tylko 15 proc. ankietowanych twierdzi, że jest z nich zadowolona w pełni. Niedopasowanie pakietów do oczekiwań pracowników może wynikać stąd, że zaledwie 22 proc. pracodawców przeprowadza badania satysfakcji z benefitów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA