Poczta Polska chce być konkurencyjna. Wdraża nowy system wynagrodzeń

Poczta Polska wprowadza nowy system wynagradzania powiązany z indywidualnymi wynikami pracy i sytuacją finansową spółki. W połowie lipca firma wypowiedziała obowiązujący od ponad trzech lat Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy i w ciągu najbliższych sześciu miesięcy planuje zakończyć procedurę wdrażania nowych rozwiązań.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Poczta Polska chce być konkurencyjna. Wdraża nowy system wynagrodzeń

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

30 lip 2014 9:47


Dotychczasowy system wynagrodzeń w Poczcie Polskiej utrudnia wynagradzanie osób, które skutecznie przyczyniają się do rozwoju firmy. Nowe rozwiązania mają premiować aktywnych i zaangażowanych pracowników w mierzalny i obiektywny sposób. Firma nie ogranicza budżetu wynagrodzeń, tylko zmienia zasady jego redystrybucji, wprowadzając najlepsze stosowane na rynku praktyki i wzorce motywowania.

- Poczta Polska od roku działa na uwolnionym rynku, którego największa, tradycyjna część szybko się kurczy z powodu rosnącej popularności korespondencji mailowej. Nie mamy na to wpływu, bo rewolucji w komunikacji nikt nie jest w stanie zatrzymać. Nasza przyszłość zależy od tego, jak bardzo uda nam się umocnić na takich rynkach jak: usługi kurierskie, paczkowe, usługi bankowo-ubezpieczeniowe czy obszar korespondencji cyfrowej - podkreśla Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.

Czytaj też wywiad z Józefem Jóźkowiakiem: Ludziom nie można płacić tylko za przychodzenie do pracy

- Nasz obecny system wynagradzania jest niedostosowany do dzisiejszych realiów rynkowych. Jesteśmy ostatnią tak dużą firmą, która nie płaci za efekty. To ostatni moment, aby wprowadzić w Poczcie Polskiej rozwiązania systemu wynagrodzeń sprawdzone w innych tak dużych firmach - dodaje Jóźkowiak.

Czytaj też: Poczta Polska stawia na e-commerce, a pracownicy tracą pracę 

Dzisiaj w Poczcie Polskiej tylko 10 proc. budżetu wynagrodzeń przeznacza się na wynagrodzenia powiązane z efektywnością. Nowy system został skonstruowany tak, aby wspierać wykonanie celów biznesowych firmy. W praktyce oznacza to m.in. obiektywne kryteria premiowania, powiązanie premii z efektami pracy pracownika i wynikami finansowymi firmy. Celem Poczty Polskiej jest wdrożenie nowego systemu wynagradzania w porozumieniu z organizacjami związkowymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA