Obniżyć diety radnym

Trzej radni miasta Brzeg złożyli projekty uchwał w sprawie obniżenia o połowę diet radnych i pensji burmistrza
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Obniżyć diety radnym

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

2 paź 2013 9:24


Zdaniem radnych taka decyzja ma przynieść oszczędności na pokrycie strat w budżecie miasta wynikających z wyższego od opłat mieszkańców kosztu odbioru śmieci.

Autorem dwóch projektów uchwał - jeden dotyczy pensji burmistrza, drugi diet radnych - jest radny miejski Grzegorz Surdyka ze Stowarzyszenia Młody Brzeg. Obydwa projekty, złożone na ostatniej, wrześniowej sesji, podpisali też dwaj radni klubu Platformy Obywatelskiej: Grzegorz Chrzanowski i Jarosław Rudno-Rudziński. Surdyka złożył projekty po tym, jak rada miasta we wrześniu podniosła z 10 do 16 zł od osoby opłatę za wywóz segregowanych śmieci.
W projekcie dotyczącym diet radnych zawnioskowano o ich obniżenie o połowę (obecnie podstawowa dieta w Brzegu wynosi niespełna tysiąc zł).

Założono, że oszczędności z tego tytułu mają wynieść 140 tys. zł w skali roku. Projekt uchwały dot. pensji burmistrza zakłada jej obniżenie do 6 tys. zł brutto, czyli także o ok. połowę. Z oświadczenia majątkowego burmistrza Brzegu Wojciecha Huczyńskiego wynika, że jego pensja za rok 2012 wynosiła niespełna 12 tys. zł brutto. Zdaniem radnego Surdyki oraz pozostałych dwóch sygnatariuszy projektu, cięcie to przyniosłoby 50 tys. zł oszczędności rocznie.

Pieniądze z obniżek diet i pensji miałyby być przeznaczone na sfinansowanie deficytu w budżecie miasta, związanego z wdrażaniem zapisów ustawy śmieciowej. W projekcie dotyczącym burmistrza wnioskodawcy wskazują też jednak na inne - złe ich zdaniem - skutki rządów Huczyńskiego: m.in. brak miejsc w żłobkach i przedszkolach, zły stan dróg, mieszkań komunalnych czy nieumiejętną współpracę w radą miasta.

- Projekty te powinny trafić na najbliższą sesję rady miasta pod koniec października. Do tego czasu radni mogą się zapoznać z tymi propozycjami i podpisać je, do czego zachęcałem, prezentując je na ostatniej sesji" - powiedział PAP Surdyka. Dodał, że jego wnioski "związane są wprost z bajzlem, który funkcjonuje w Brzegu w związku z wdrażaniem ustawy śmieciowe".

Na początku tego roku radni miasta Brzeg przyjęli, że opłata miesięczna za wywóz sortowanych śmieci ma wynosić 10 zł od osoby (20 zł w przypadku gospodarstwa 2-osobowego; 30 zł - trzyosobowego, a przy 4 i więcej osobach - 31 zł). Okazało się jednak, że wpływy do budżetu z tego tytułu są znacznie niższe, niż koszty wywozu.
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.