Niektórzy dostali nawet 5 tys. zł podwyżki. Ile zarabiają pracownicy działu obsługi klienta?

500 zł, 1 tys. zł, a nawet 5 tys. zł. Na takie podwyżki mogli liczyć pracownicy działu obsługi klienta. Kto konkretnie? Poznajcie wyniki najnowszego raportu płacowego „Wiosna 2014” Advisory Group TEST Human Resources.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Niektórzy dostali nawet 5 tys. zł podwyżki. Ile zarabiają pracownicy działu obsługi klienta?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

4 gru 2014 6:10


Na wysokość pensji pracowników z działów obsługi klienta wpływają takie elementy, jak: struktura kapitału, wielkość zatrudnienia, wielkość obrotu przedsiębiorstwa, a także sektor, branża i region zatrudnienia w firmie. 

– Szczególnie wysokie są płace w działach obsługi klienta firm przemysłu ciężkiego i maszynowego, które średnio są o 30 proc. większe niż przeciętnie, rośnie także poziom płac w województwie pomorskim, gdzie jest znaczna koncentracja firm o takim profilu działalności – tłumaczy Maria Kaszyńska, młodszy konsultant w dziale analiz i raportów płacowych AG Test HR.

Czytaj też: Ile zarabia serwisant, ile specjalista, a ile kierownik ds. obsługi technicznej?

Jeśli chodzi o pracowników centrum telefonicznego to wynagrodzenie konsultanta telefonicznego centrum obsługi klienta jest niemal identyczne w porównaniu do jesiennej pensji. Wynosi 3486 zł brutto miesięcznie. Do jego obowiązków należy telefoniczna obsługa klientów w zakresie udzielanie informacji, przyjmowanie reklamacji i rozwiązanie problemów. 25 proc. osób na tym stanowisku nie dostaje więcej niż 3077 zł brutto, a kolejne 25 proc. otrzymuje nie mniej niż 3587 zł brutto.

Również wypłata lidera zespołu telefonicznego centrum obsługi klienta utrzymała się na podobnym poziomie. Osoby zarządzające zespołem konsultantów zarabiają średnio 4969 zł brutto miesięcznie. Pułap wynagrodzeń dla 25 proc. liderów kończy się na 3892 zł brutto, a dla 25 proc. nie spada poniżej 5376 zł brutto.

Za wykonywanie czynności administracyjnych oraz wsparcie pracowników obszaru w bieżących działaniach asystent ds. obsługi klienta dostaje średnio 2828 zł brutto co miesiąc. Dla jednej czwartej pensje nie przekraczają 2251 zł brutto, a 25 proc. może liczyć na wynagrodzenia powyżej 3037 zł brutto.

Czytaj też: Ile można zarobić, pracując w dziale obsługi klienta?

Jest odpowiedzialny za obsługę klientów w zakresie udzielania informacji, przyjmowania reklamacji i rozwiązania problemów, a ile zarabia specjalista ds. obsługi klienta? Jego średnia wypłata to 3870 zł brutto – to o 164 zł brutto więcej niż jesienią 2013 r. Pensja co czwartego z nich nie jest niższa niż 4580 zł brutto, a kolejne 25 proc. nie zarabia więcej niż 2857 zł brutto.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

mała 2014-12-04 17:42:14

nie wiem skąd takie zarobki, pracuję dla Orange przez agencję i zarabiam 10 zł na godz.

CRM 2014-12-04 14:52:49

Uaaa, ha, ha dla kogo oni robią te badania i kto tyle zarabia śmiechu warte. praktycznie cała obsługa telefoniczna Klienta, to jedna wielka śmieciówka - umowy śmieciowe. Jeden z dużych Operatorów np; ORANGE POLSKA zatrudnia ludzi w CRM-ach, Concat Center -ach są to głównie studenci i jadą śmieciówkami/umowami aż miło. Do tego zatrudnienie przez pośredników. Firmy robiące badania niech zejdą na ziemię z obłoków, nie robi się badań u właścicieli firm tylko należy pytać pracownika w tym przypadku białego niewolnika i wam powie prawdę o zarobkach...