Na co dzień dbają o interesy firmy w sieci, a ile zarabiają?

Wynagrodzenia pracowników dbających o interesy firmy w sieci poszły w górę. Czyja pensja wzrosła najbardziej? Sprawdźcie wyniki ostatniego raportu płacowego Advisory Group TEST Human Resources „Wiosna 2014”.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Na co dzień dbają o interesy firmy w sieci, a ile zarabiają?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

www.raportplacowy.pl

24 lis 2014 5:08


Największą podwyżkę na wiosnę 2014 otrzymał specjalista ds. e-commerce, który zajmuje się realizowaniem i rozwijaniem sprzedaży produktów oraz usług w internecie. Jego średnia miesięczna pensja to 4813 zł brutto. Jesienią 2013 r. zarabiał 4331 zł brutto, czyli o 482 zł mniej niż wiosną 2014|r.

Zarobki co czwartego specjalisty ds. e-commerce nie przekraczają 3450 zł brutto miesięcznie, a dla 25 proc. nie zatrzymują się na 5415 zł brutto.

Czytaj też: Fakturzysta kontra kasjer. Kto zarabia więcej?

Mniejszy wzrost wynagrodzenia odnotował webmaster, który jest odpowiedzialny za treść, wygląd i funkcjonalność strony internetowej. Jego średnie miesięczne wynagrodzenie wynosi 4767 zł brutto. To o 194 zł brutto więcej niż w poprzednim półroczu.

Z kolei średnie miesięczne wynagrodzenie specjalisty zawartości stron WWW wynosi 3693 zł brutto. W tym przypadku podwyżka wyniosła jedynie 84 zł brutto. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest odpowiedzialna za treść, wygląd i funkcjonalność strony internetowej.

Dla 25 proc. osób na tym stanowisku pensje nie spadają poniżej 4 tys. zł brutto, jednak kolejne 25 proc. otrzymuje mniej niż 3500 zł brutto.

Czytaj też: Ile zarabia grafik, ile administrator aplikacji, a ile programista?

Na wynagrodzenia pracowników dbających o interesy firmy w sieci wpływ ma rozwój internetowych oraz mobilnych kanałów sprzedaży. Z powodu przenoszenia handlu do sieci firmy wykazują coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów e-commerce.

– Coraz więcej firm, w tym szczególnie z branży handlu detalicznego, podążając za potrzebami swoich klientów, decyduje się na większą obecność w sieci dzięki rozwojowi internetowych oraz mobilnych kanałów sprzedaży. Zatrudnienie profesjonalistów zarządzających budową wizerunku i zwiększaniem świadomości marek online oraz wzmacnianiem komunikacji marketingowej z klientami w tym kanale staje się więc kluczowe – komentuje Paweł Woźniak, menedżer zespołu sprzedaży i marketingu w firmie doradztwa personalnego Michael Page.

* Raport płacowy AG Test HR „Wiosna 2014” powstał na podstawie danych płacowych z 411 przedsiębiorstw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.