Michael Page przedstawia najnowsze trendy na rynku pracy i zdradza ile zarabiają kierownicy i dyrektorzy w Polsce

Instytucje finansowe, sprzedaż i marketing, produkcja i łańcuch dostaw - to wybrane obszary, w których Michael Page, międzynarodowa firma doradztwa personalnego, zaprezentowała płace i zakresy obowiązków na stanowiskach kierowniczych średniego i wyższego szczebla.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Michael Page przedstawia najnowsze trendy na rynku pracy i zdradza ile zarabiają kierownicy i dyrektorzy w Polsce

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

14 kwi 2014 14:07


Najbardziej pozytywne sygnały dotyczące polskiego rynku pracy napływają obecnie z sektora produkcji oraz łańcucha dostaw. W ciągu minionego roku wiele międzynarodowych koncernów zdecydowało się przenieść do Polski swoja produkcję lub rozbudować istniejące linie produkcyjne.

- Polska stała się dogodną lokalizacją dla regionalnych centrów zakupów pośrednich i bezpośrednich, poszukiwania dostawców oraz planowania. W konsekwencji, w obszarze produkcji i łańcucha dostaw, odnotowano wzrost zapotrzebowania na wykwalifikowaną i doświadczoną w swoim obszarze specjalizacji kadrę, znającą języki obce oraz posiadającą dogłębne zrozumienie procesów biznesowych i wpływu poszczególnych działów na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa - zauważa Yannick Coulange, dyrektor wykonawczy Michael Page.

Zwiększone zainteresowanie utalentowanymi pracownikami dotyczy również obszaru rozwoju sprzedaży. Zmiany na mapie polskiego handlu zaowocowały dużym i stale rosnącym zapotrzebowaniem na efektywnych profesjonalistów ds. sprzedaży do sieci detalicznych. Te z kolei, w związku z zaostrzającą się konkurencją, rozpoczęły wdrażanie programów optymalizacyjnych mających wspomóc zatrzymanie obecnych lub przyciągnięcie nowych klientów.

- Znakiem czasów jest skokowy wzrost zapotrzebowania na ekspertów z branży e-commerce oraz marketingu on-line. Coraz więcej firm, w tym także dużych sieci handlowych, podążając za potrzebami swoich klientów, decyduje się na rozwój internetowych oraz mobilnych kanałów sprzedaży. Zatrudnianie menedżerów zarządzających tymi obszarami staje się więc kluczowe w kontekście rozwoju sprzedaży oraz zwiększania świadomości marek - mówi Yannick Coulange z Michael Page.

Pracownicy odpowiedzialni za sprzedaż, rozwój produktów i akwizycję klientów poszukiwani są również przez instytucje finansowe. Jednak większość organizacji z tego rynku, takich jak: banki, firmy ubezpieczeniowe, leasingowe, faktoringowe i konsultingowe, wstrzymuje wprowadzenie projektów rozwojowych do momentu pojawienia się wyraźnego trendu wzrostowego polskiej gospodarki.

Kontynuowana jest natomiast konsolidacja, dzięki której udziały rynkowe największych graczy zwiększyły się, ale też wiele znanych i cenionych marek bezpowrotnie zniknęło z polskiego rynku, zwalniając przy tym grupy pracowników. Na rynku finansowym widoczny jest także rozwój mniejszych organizacji oferujących niszowe produkty wąskim grupom klientów.

W bankowości detalicznej przeprowadzono zwolnienia grupowe, a wiele instytucji wykorzystało moment relatywnej stagnacji rynkowej do przeprowadzenia restrukturyzacji. Dynamicznie rozwijały się natomiast międzynarodowe centra usług wspólnych banków i innych instytucji finansowych zlokalizowane w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA