Marketing, PR czy reklama - gdzie opłaca się pracować najbardziej?

Marketing, PR, reklama mogą na pierwszy rzut oka wydawać się podobnymi obszarami. W praktyce jednak specjaliści z tych dziedzin mają zupełnie różne, chociaż nieraz powiązane ze sobą, obowiązki. Różnice pomiędzy tymi obszarami są widoczne także w zakresie wynagrodzeń.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Marketing, PR czy reklama - gdzie opłaca się pracować najbardziej?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

5 lis 2014 13:13


Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, najwięcej można zarobić pracując jako marketingowiec. Na szczycie listy najlepiej zarabiających plasuje się category manager z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w wysokości 6 200 złotych netto.

Brand manager zarabia niewiele mniej, przeciętne zarobki na tym stanowisku to 6000 złotych netto miesięcznie. Wśród trzech najlepiej zarabiających stanowisk dla marketingowców znajduje się także senior research executive, z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 5 500 złotych netto miesięcznie.

Czytaj też: Firmy zaczynają dbać o relacje? Pilnie potrzeba specjalistów od komunikacji wewnętrznej

W obszarze PR najwięcej zadeklarował starszy specjalista ds. PR, z przeciętnymi zarobkami 4 480 złotych netto miesięcznie. Zaraz po nim znalazł się specjalista public relations, z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w granicach 4 400 zł netto. W pierwszej trójce najlepiej zarabiających PR-owców jest także specjalista ds. komunikacji wewnętrznej z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 3 840 złotych.

W reklamie najwyższe zarobki zadeklarował senior graphic designer z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem 4 333 złotych netto. Specjalista DTP zarabia przeciętnie 3 200 złotych, a copywriter 3 100 złotych netto miesięcznie.

Szansa na benefity zależna od specjalizacji

Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, świadczenia dodatkowe najczęściej oferowane są marketerom (68 proc. z nich otrzymuje benefity). Zaraz po nich znajdują się PR-owcy – 56 proc. osób pracujących w tym zawodzie deklaruje otrzymywanie benefitów. Najrzadziej z kolei otrzymują je przedstawiciele branży reklamowej (35 proc.).

Czytaj też: Kasjerki w pampersach i jedzenie z wkładką. Miliony na PR, bo HR bezradny?

Najczęściej przyznawanym benefitem jest prywatna opieka medyczna – otrzymuje ją 43 proc. specjalistów od marketingu, 35 proc. pracujących w PR i 16 proc. przedstawicieli reklamy. Na drugim miejscu znalazł się telefon służbowy do celów prywatnych. Możliwość wykonywania rozmów telefonicznych niezwiązanych z pracą najczęściej oferowana jest marketerom (33 proc.), zaraz po nich PR-owcom (22 proc.). Najrzadziej z takiego przywileju mogą korzystać reklamowcy (8 proc.).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Eugeniusz 2015-09-07 10:29:14

Krótko – pensja, ludzie i łatwy dojazd. Szukajcie pracy w fast-group.